OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag.SJ är Sveriges första och största tågoperatör - vi vill också vara Sveriges bästa.Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ. Teamledare/Arbetsledare SJ Contact Center Tranås, tillsvidare, 1 tjänst Kort om affärsområde: SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta contact center företag.Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem.Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB.Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på tre orter i Sverige - Ånge, Tranås och Krylbo.Arbetsuppgifter: Arbetsledaren är en del av ledningen för Contact Centret och har ansvar för att verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi.Arbetet innebär att aktivt delta i verksamheten som resesäljare till minst 10 %.Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att arbeta med säljcoaching och individuell uppföljning.Vara en förebild för säljarna.Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplatsträffar.Genomföra medlyssning och medarbetarsamtal med säljarna minst 1 gång/år.Se och utveckla Contact centers lokala förutsättningar.Ansvara för att säljarna får den information som krävs för att utföra ett gott samarbete.Regelbundet sälja resor via telefonen.Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policys efterlevs. Kvalifikationer och personliga egenskaper: 3-årigt gymnasium eller motsvarande.Minst tre års arbetslivserfarenhet med erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete.God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska.Ekonomikunskaper och ledarerfarenhet är meriterande.Ledarförmåga, social kompetens och handlingsförmåga.Vara lyhörd och kunna skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete.Empatisk, kunna hantera konflikter och ändå behålla lugnet.Förmåga att lösa problem på ett pedagogiskt sätt, vara flexibel.Förmåga att fatta beslut, att prioritera och klara ett högt arbetstempo.Vara en god ambassadör och representant för företaget.Övrigt: Tjänsten är heltid med placering i Tranås, skiftarbete.Tjänsten är underställd contact centerchefen i Tranås.Ansök senast: 2008-12-10 2006 omsatte SJ AB 6 miljarder kronor.3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg.SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177