OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag.
I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.
Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder.
2020 startade vi upp en ny förvaltning Teknik och fastighetsförvaltningen.
Här samlar vi hela kommunkoncernens fastigheter och all verksamhet som har med gator, parker och lokalvård att göra.
Teknik och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens fastigheter och arbetet fördelas idag mellan en fastighetsförvaltare, en fastighetsförvaltare/arbetsledare samt förvaltningschef. Till arbetsorganisationen hör också fem fastighetsskötare och en drifttekniker.
Tjänsten är placerad inom vår fastighetsavdelning som bland annat ansvarar för planeringen av akut och planerat underhåll av kommunens förvaltade fastigheter. Ett aktivt arbete med att förnya och utveckla verksamheten pågår och där kommer du som arbetsledare för fastighetsskötarna få en central roll.
ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsledare har du ett övergripande ansvar för personal samt ekonomisk uppföljning inom din enhet. Du ansvarar för att våra resurser används på ett effektivt sätt samt utvecklar och förbättrar processer som kan leda till kostnadseffektivisering. Du svarar även upp för att gällande lagar, avtal och riktlinjer följs i verksamheten och att verksamheten blir kvalitetssäkrad. Du har även ett fokus att leda och motivera din personalgrupp genom helhetssyn, respekt, engagemang och handling.
I den dagliga driften av fastigheterna ingår många olika arbetsuppgifter.
Några exempel är uppföljning av besiktningar av hissar, och dörrstängare, skötsel och drift av gymnastikhallar och storkök, uppföljning av obligatoriska ventilationskontroller och elektriska nämndens kontroller, se över brandskydd och ansvara för larm och passage.
Som arbetsledare kommer Du tillsammans med övriga i ledningsgruppen driva och utveckla fastighetsskötseln av våra fastigheter mot uppsatta mål i enlighet med givna ramar.
KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i den här rollen bör du ha kunskap och förståelse för hur tekniska system fungerar, hela vägen från komponent i fastighet till våra överordnande system, samt att ha kunskap om ventilation och energieffektivisering. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningens förvaltarenhet.
Du är en målmedveten arbetsledare, som drivs av att leda ditt team mot nya framgångar. Du är en karismatisk ledare som aktivt arbetar för att skapa en god stämning och hög motivation i arbetsgruppen. Du är initiativrik och bidrar med nya idéer till organisationen. För jobbet behöver du vara strukturerad, engagerad och välorganiserad. Det är viktigt att du har förmågan att kunna prioritera och att du självständigt kan identifiera och lösa uppkomna problem. Självklart har du förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv och kan skapa relationer såväl internt som externt.
Du har gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kunskap om fastighetsskötsel och med de lagar och krav som ställs på bland annat arbetsmiljö. Du har god kommunikationsförmåga där du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Du har god datorvana och det är meriterande om du har genomgått utbildningar inom fastighetsskötsel. B-körkort är ett krav för denna tjänst. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete som arbetsledare med vana att leda personal.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Varmt välkommen med din ansökan!