Arbetsledare felanmälan & kundtjänst

Arbetsledare felanmälan & kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Region Stockholm och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge.
Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice.

Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

ARBETSUPPGIFTER
Enheten strategi, analys och utveckling söker nu en lösningsorienterad och engagerad arbetsledare för området felanmälan och kundtjänst. Arbetsledaren ansvarar tillsammans med sina medarbetare för områdets utveckling på teknik- och fastighetsförvaltningen och är med och bidrar i arbetet för att nå förvaltningens vision och målsättningar.

Som arbetsledare förväntas du bedriva ett innovativt och proaktivt arbete där du planerar, leder, utvecklar och fördelar verksamhetens arbete. Du ansvarar för att utföra omvärldsbevakning, marknads- och omvärldsanalyser samt för att driva strategisk och operativ planeringen av felanmälan och kundtjänst. Arbetet utförs individuellt eller i nära samarbete med chefer och medarbetare, inom förvaltningen och på kommunövergripande nivå. Tjänsten rapporterar direkt till verksamhetschefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi anser vara likvärdig för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och av en arbetsledande position.

Du är genuint intresserad av att leda människor till ett gemensamt resultat och känner dig trygg i rollen som arbetsledare. Vi förväntar oss att du är ansvarstagande, tillämpar egen sakkunskap effektivt samt samlar, kategoriserar och sprider kunskap som är användbar för organisationen. Du är driven och kreativ med en problemlösande attityd där du motiveras utav att tänka utanför boxen. Du håller dig uppdaterad om marknadstrender, visar på en stor affärsförståelse i ditt arbete och är vass på att identifiera nya möjligheter.

Som ledare ska du kunna motivera dina medarbetare i en fortlöpande utveckling av avdelningen, men också vara väl insatt i den praktiska sidan av verksamheten. Du är lyhörd, resultatinriktad och strukturerad samt har en god förmåga att kommunicera och delegera.

Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt ser vi att du har goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. Då vi arbetar i ett flertal olika system, är god datorvana och kunskaper i Office-paketet ett krav.

ÖVRIGT
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.
Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.

Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024