Arbetsledare för åkeriverksamheten

Arbetsledare för åkeriverksamheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsledare för åkeriverksamheten
Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja. Eftersom vårt huvuduppdrag är att dela ut morgontidningen har vi ett starkt distributionsnät.
För att göra mest nytta i varje leverans tar vi samtidigt med oss brev och paket, när vi ändå är där vid postlådan. Vi har cirka 1700 medarbetare som gör det möjligt för oss att året runt besöka nästan alla adresser inom våra utdelningsområden, i Östergötland, Norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och Norra Västerbotten.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare för vår åkeriverksamhet ansvarar du för en avdelning som består av områdena åkeri och hemleveranser dag/kväll. Detta innebär att du har personalansvar för medarbetarna på avdelningen och rapporterar själv till platschefen.
Du leder och fördelar arbetet inom avdelningen och ansvarar för att avdelningen är rätt bemannad, vilket inkluderar både kortsiktig bemanning och långsiktig, så som planering av semestrar och andra ledigheter. I tjänsten ingår även att anställa och avsluta personal inom avdelningen i samråd med platschef. Du arbetar även bland annat med coaching av chaufförer, personalärenden och övriga mer långsiktiga arbetsuppgifter.
Avdelningen du ansvarar för arbetar bland annat med att utforma effektiva rutter, bemanna dessa rutter och följa upp att chaufförerna utför sitt arbete enligt gällande rutiner. Till stöd har du även en trafikledare kvällstid.
Ansvar
Ansvar över medarbetare inom Åkeriverksamheten.
Trafikledning av chaufförer för leveranser dag, kväll och nattetid.
Bemanning av chaufförer samt terminalarbetare inom åkeriverksamheten.
Se till att medarbetare har rätt verktyg och förutsättning för sina arbetsuppgifter.
Uppföljningsansvar av medarbetare inom sitt område.
Arbeta aktivt med Masternaut för att minska våra kostnader.
Arbeta förebyggande för att minska skaderisken inom terminal och lager.
Vara delaktig i förbättringsarbete inom regionen samt att uppmuntra personal till detta.

Tjänsten tillsätts omgående och är ett vikariat till och med den 8:e januari 2023 (med möjlighet till förlängning). Arbetet sker dagtid, främst kl. 8-17.
Vi lägger stor vikt vid vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling bidrar till den. Värdegrunden lyder enligt följande:
”Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring.
Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.”
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi eftersträvar jämställdhet & mångfald och värdesätter därför sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.
Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Hemleverans HB Uppsala
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 12 maj 2022

Postadress

Danmarksgatan 30
Uppsala, 75323

Liknande jobb


Distributionenhetschef

Distributionenhetschef

22 november 2024

13 november 2024

Nu söker Premo en enhetschef!

Nu söker Premo en enhetschef!

12 november 2024