Arbetsledare för återvinningscentralen i Lerums kommun

Arbetsledare för återvinningscentralen i Lerums kommun

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som arbetsledare är du drifttekniker med arbetsledande ansvar för att planera, övervaka och leda arbetet på anläggningarna; kommunens återvinningscentral och kommande kretsloppspark. Du rapporterar till renhållningschefen som även deltar i planeringsarbetet.

Anläggningarna kommer att ha öppet ca 359 dagar om året och ha mer än 100.000 besökare som lämnar ca 15 000 ton material årligen. Detta ställer stora krav på verksamhetens planering och strategi.

Ditt ansvarsområde som arbetsledare innefattar:
• Driften och arbetsledning av en personalgrupp om fyra heltidsanställda samt flera timanställda
• Bemöta och vägleda kommunens medborgare i anslutning till sortering av det aktuella avfallet, sortering av farligt avfall och elektronikavfall
• Nära samarbete med avfallstekniker vid till exempel schemaläggning, arbetsrutiner, egenkontroll, kontrollprogram och annat som rör anläggningarna och personalledningen
• Strategiskt arbete tillsammans med övrig personal på renhållningsenheten med målet att flytta avfallet uppåt i avfallstrappan i enlighet med regionens avfallsplan
• I arbetet ingår även att vara med i planering, uppstart och drift av den nya kretsloppsparken

Om arbetsplatsen
Renhållningsenheten sköter den lagstadgade avfallshanteringen i kommunen.

Renhållningsenheten tillhör Teknisk Service, sektor Samhällsbyggnad och i dagsläget arbetar tio personer på enheten, dels med kundservice, fakturering, drift av kommunens återvinningscentral samt strategiskt avfallsarbete tillsammans med våra entreprenörer.

Kommunen har antagit en ny regional avfallsplan som är vägledande för enhetens arbete. I dagsläget har kommunen en återvinningscentral som drivs i egen regi och har påbörjat arbetet med projektering av en ny kretsloppspark i Stenkullen som också kommer ingå i uppdraget.

På kommunens återvinningscentral lämnar kommunens invånare grovavfall, farligt avfall, elektronikavfall, textil, trädgårdsavfall och saker till återbruk.

På den kommande kretslopparken kommer vi ha stort fokus på återbruk och avfallsminimering med många nya och spännande uppdrag.

Om dig
Vi söker dig som har ett genuint miljöintresse med inriktning mot miljöverksamhet och logistik.

Du är självständig i rollen som arbetsledare och trygg med prioriterings- och beslutsfattande. Vidare ser vi att du som person är utåtriktad och kommunikativ med förmågan att hantera medarbetare, konflikter, kunder och entreprenörer på ett bra sätt. Du visar också på en god servicekänsla.

Är du också en person med gott ordningssinne, har förmågan att skapa motivation och engagemang i ett arbetslag samt har lätt till samarbete och jobba lösningsorienterat- då kan detta vara tjänsten för dig!

Kvalifikationer
• Branscherfarenhet från avfall-, bygg-, industri- eller transportsektorn, alternativt om du har mycket god erfarenhet av en arbetsledande ställning i annan verksamhet
• Erfarenhet av arbetsledning
• B körkort (manuell växellåda)
• God kommunikativ förmåga i svenska språket
• God vana av att använda dator som arbetsverktyg

Meriterande är
• Lastbilserfarenhet, annars kommer du att få gå hjullastarutbildning
• Arbete med egenkontroll
• Om du genomfört praktisk arbetsmiljöutbildning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Lerums kommun
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 43 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Om anställningen
Tjänsten är som Arbetsledande Drifttekniker och en tjänst på heltid, 100%. Start sker enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till måndag – fredag kl. 07:30-16:30 med viss flexibilitet samt lördagar ca var 4:e vecka.

Arbetet utgår initialt från Återvinningscentralen Hultet i Lerum och på sikt kommer arbete i Stenkullen även förekomma. Teknisk service i Lerums kommun har även sitt gemensamma kontor i Stenkullen.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare
Caroline Carlsson på 031-725 45 39

Vid övriga frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Enhetschef Renhållning
Camilla Bergquist på camilla.bergquist@lerum.se

Fackliga företrädare nås via kommunens växel på 0302-52 10 00

Välkommen med din ansökan senast 13:e mars!

Sökord
Arbetsledare, gruppledare, renhållning, återvinning, återvinningscentral, drifttekniker, teknisk service, Lerums kommun, offentlig verksamhet, Lerum Hultet, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


11 oktober 2024

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

10 oktober 2024

Byggarbetsledare

9 oktober 2024