OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges Lantbruksuniveritet är ett universitet med en tydlig samhällsroll: att ansvara för kunskapsuppbyggnad och kompetensförsörjning inom biologiska naturresurser och biologisk produktion. Huvudverksamheten är förlagd till Alnarp, Skara, Uppsala och Umeå. Forskning, utbildning och försöksverksamhet bedrivs på ett 30 tal platser över hela landet. IT-avdelningen vid Sveriges Lantbruksuniveritet bygger nu upp IT-stödsfunktionen inkl. helpdesk på de fyra huvudorterna. IT-stöd i Uppsala ansvarar för support av 150 studentarbetsplatser och 700 personalarbetsplatser. Arbetsledare för IT-stöd i Uppsala Som arbetsledare för SLUs IT-stöd kommer du att arbeta både med det praktiska arbetet i gruppen och med att utveckla strukturen. Gruppen består av nio personer som arbetar med support mot personal- och studentarbetsplatser, både i den dagliga driften och genom förebyggande och planerade förändringar. Tillsammans med chefen för IT-stöd och övriga arbetsledare i landet driver du fortlöpande förändringsarbete inom supportfunktionen. Du som söker har goda tekniska kunskaper om Windows klientmiljö från större organisationer samt tidigare ledarerfarenhet, helst från ServiceDesk/IT-support. Det är en stor fördel om du har kunskaper om AD, SMS 2003 och MS BDD och har arbetat med att förbättra och utveckla supportarbetet med dessa eller liknande verktyg. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom likvärdig utbildning och erfarenhet. Som person är du strukturerad och drivande samt har god samarbetsförmåga. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt strukturera verksamhet och få med dig personalen i arbetet.