Arbetsledare för projektgrupp inom bank och finans

Arbetsledare för projektgrupp inom bank och finans

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en arbetsledare för en projektgrupp inom Facility Management till vår kund inom bank och finans. I din roll coachar du och följer upp ca fyra projektledare, kravställer mot underleverantörer, ansvarar för projektbudget, administrerar projekt och resurser, skapar budget och följer upp kostnader samt arbetar med förbättringsåtgärder. Du kommer även själv att arbeta med projektledning i vissa projekt och din titel kommer att vara Head of PMO.

Kontoret är beläget i centrala Stockholm. Tjänsten startar omgående.

Några av dina arbetsuppgifter:

- Coacha och följa upp projektledare
- Leda projektorganisationen
- Kravställa mot underleverantörer
- Ansvara för projektbudget
- Administrera projekt och resurser
- Följa upp kostnader
- Projektledning
- Förbättringsarbete


Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjun.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll i minst 3 år då du har arbetslett projektledare och har en gedigen erfarenhet av projektledning inom Facility Management. Du har erfarenhet av att skapa och följa upp processer, har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och säkerställning av budget, samt har erfarenhet av resursplanering och optimering. Vi ser även att du har god IT och systemvana. Det är meriterande om du har CAD- kunskaper samt om du har erfarenhet av projektledning inom IT. Goda kunskaper i svensk och engelska i tal och skrift är ett krav.

Som person är noggrann och flexibel och har en stor problemlösningsförmåga. Du har tydliga ledaregenskaper och drivs av att leda och coacha andra, samt att du har lätt för att driva projekt. Eftersom du har mycket kundkontakt i din roll är det viktigt att du är serviceinriktad och bra på att kommunicera. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Siri Hågefalk på telefon 076-869 30 58 eller siri@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Sökord: Projektledare, Projektledning, PMO, Head of PMO, Projektledning IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024