Arbetsledare för sektionen kundservice och publikmöte på Dramaten

Arbetsledare för sektionen kundservice och publikmöte på Dramaten

Arbetsbeskrivning

Dramaten söker arbetsledare för sektionen kundservice och publikmöte
Vill du vara med och skapa goda arbetssätt i vår nya sektion där fokus är intern och extern service? Kan du hjälpa oss att bli bättre på att förstärka mötet med Dramaten för besökare samt publik och göra teaterbesöket till en inkluderande helhetsupplevelse? Är du redo för att bidra i arbetet med att stärka Dramatens profil som hela Sveriges teater? Välkommen att söka tjänsten som arbetsledare för våra medarbetare på sektionen kundservice och publikmöte på Dramatens kommunikationsavdelning.

Om rollen
Som arbetsledare för medarbetarna på den nybildade sektionen ansvarar du för att arbetsleda och schemalägga medarbetarna i kundservice och publikmöte, publikvärdar och guider. Du ser till att arbetet löper på bästa smidigaste sätt och du bidrar till att medarbetarna trivs och mår bra. Du behöver ha förmågan till att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och se potentialen i var individ. Ett helt centralt ansvarsområde som arbetsledare för sektionen är att strategiskt och operativt leda arbetet med att lyfta den interna och externa servicen för att öppna upp Dramaten för en bredare publik. Som del i ditt arbete kommer du även att projektleda event och premiärer med inbjudningar, program och genomförande.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller minst fem års dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att arbetsleda och schemalägga personal. Du har operativ erfarenhet som arbetsledare i en verksamhet där medarbetaren och besökaren står i fokus. Förändringsarbete är något du får energi av och du strävar efter att lyfta dina kollegor så att alla bidrar på bästa sätt.

Ett stort intresse för teater och hela teaterbesöket gör att du kan fokusera på rätt saker i möte med publiken. Att arbeta med olika digitala verktyg, kommunikation, förtäring och/eller andra upplevelser i samband med besöket är för dig självklara medel för att förstärka och förbättra mötet. Det är meriterande men inte ett krav att du har erfarenhet av arbete i biljettsystem och CRM-verktyg. På Dramaten arbetar vi med Tessitura och Wordfly.

Som person bygger du lätt goda relationer, samarbetar väl med andra och har den kreativa och lösningsorienterade personlighet som krävs för att bidra till starka leveranser. Du är trygg i ditt ledarskap med god ordning och reda, har ett flexibelt arbetssätt och är bra på att ta egna initiativ. Att kunna växla mellan strategiska frågor och operativt arbete är naturligt för dig. Du har ett stort intresse för kultur och scenkonst, är ett proffs på mötet med kund och publik och brinner för helhetsupplevelsen i detta.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid Dramaten i centrala Stockholm med tillträde så snart som möjligt. Dramaten är medlem i branschorganisationen Svensk Scenkonst, vi tillämpar provanställning och har kollektivavtal. Du rapporterar till sektionschefen för kundservice och publikmöte.

Intresserad?
Styrkan i mångfald, ser vi som en självklarhet. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 20 maj. Frågor om tjänsten besvaras av sektionschef för kundservice och publikmöte Gunhild Aubert Opdal på gunhild.aubert.opdal@dramaten.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024