Arbetsledare Hemtex lager

Arbetsbeskrivning

Hemtex är en av Sveriges främsta heminredningskedjor och en av de största i Norden inom textil. Vi designar och säljer heminredning med inspiration, kvalitet och service till ett överraskande bra pris. Hemtex grundades 1973 och idag har vi 140 butiker i Sverige, Finland och Estland och vi erbjuder även shopping dygnet runt på vår e-handel. I år blev vi dessutom utsedda till Årets Arbetsgivare i Retail Awards 2019.

Vill du vara med och skapa retailhistoria i Borås? Under våren 2023 slår vi upp portarna till vårt nya lager i Viared. Nu söker vi dig som vill vara med oss på resan att skapa en logistiskdröm att varje dag känna stolthet över. Kanske har du sett vår nya pärla växa fram när du åkt förbi på 40:an, Hemtex-flaggorna som vajar och en byggnad där fasaden snart är helt uppe? Denna byggnad ska fyllas med bland annat en AutoStore, massor av lagerinredning, nya truckar, ett helt nytt kontor, ett gym och så viktigast av allt - Borås absolut bästa medarbetare inom lager!

Nu söker vi dig som vill bli Arbetsledare på vårt nya lager i Viared, Borås.

Hos oss på Hemtex värnar vi om gemenskap och en prestigelös kultur där du som medarbetare ges möjlighet att vara med och påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling. Våra värdeord Kunnig, Kreativ och Generös är viktiga vägledare för oss och genomsyrar allt vi gör.

Som Arbetsledare på Hemtex kommer du leda driften och dess medarbetare inom ditt ansvarsområde. Du planerar arbetet och säkerställer att godset hanteras på ett korrekt och effektivt sätt, enligt uppsatta rutiner och processer. Som ledare är du prestigelös och sätter alltid laget före jaget. Med ett coachande förhållningssätt får du dina medarbetare att växa med uppgiften och förstå sitt unika bidrag till lagerdriftens leverans. Tillsammans med ditt team identifierar, initierar och genomför du ständiga förbättringar med ambitionen att skapa de absolut bästa förutsättningarna för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Du som ledare tar extra ansvar för att det sker med medarbetarna och kunden i fokus.

Vi planerar att drifta igång lagret under våren 2023, ditt initiala uppdrag kommer därmed innebära att vara en viktig resurs i det projektet. Du kommer således få möjlighet att bidra till den fortsatta utformningen av verksamheten och vår framtida arbetsplats. Snart börjar arbetet med att definiera arbetsrutiner och forma hur vi tillsammans vill verka för gemenskap, arbetsglädje och känslan av att vara del av ett vinnande team. En grym arbetsplatshelt enkelt!

Rollen som Arbetsledare innebär bland annat att:

• Säkerställa en pålitlig, kostnadseffektiv och snabb leverans från lager till butik/kund enligt den leveranskvalitet vi utlovat
• Bidra till att utveckla lagerverksamheten operationellt
• Medverka i upphandling av avtal knutna till lagerdriften
• Följa upp och agera på relevanta KPI:er för lagerverksamheten, där produktiviteten inom ansvarsområdet har en central roll
• Ha personalansvar och säkerställa optimal bemanningsplanering för ditt utsedda ansvarsområde
• Vara en förebild för medarbetarskap, främja utveckling och samverkan och leda ditt team mot att nå operativa och taktiska mål


Din profil

För att trivas hos oss är du idérik och bra på att hitta lösningar på problem. Du sätter kunden i fokus och drivs av att jobba mot uppsatta mål. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och eget ansvar. Du är prestigelös och en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från ledande roll med personalansvar inom lagerverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av lagerverksamhet inom vårt specifika område, retail. Likaså om du är certifierad AutoStore superuser. Vidare har du förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete och besitter goda ledaregenskaper. För dig är utveckling av ditt team den självklara vägen till framgång och du är van att agera utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har också god kompetens inom drifts- och bemanningsplanering.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser.

Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar per vecka.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten kontaktar du Lagerchef Sandra Bexell, sandra.bexell@hemtex.se eller HR-chef Maria Bjerner, tel: 033-206960. Varmt välkommen med din ansökan senast den 2 oktober. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemtex AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Box 495
None

Postadress

Druveforsvägen 8
Borås, 50433

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024