Arbetsledare Hjälpmedelstekniker

Arbetsledare Hjälpmedelstekniker

Arbetsbeskrivning

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Arbetsledare för hjälpmedelstekniker

Vi söker en Arbetsledare till enheten Teknik & Rådgivning för konsultationsprocessen ( anpassning, specialanpassning, teknisk service och rådgivning )

Arbetsledarområdet består av anpassningstekniker och servicetekniker

Arbetsledaren är direkt underställd enhetschefen. Inom enheten finns även tekniska koordinatorer/planerare som resurs i driften.

Sodexo Hjälpmedelsservice Stockholm sköter Hjälpmedelsservice i norra Stockholms län på uppdrag av Region Stockholm. Förutom Regionen har vi även kommunala och privata kunder.

Vi är ca150 medarbetare som arbetar med att skapa hög livskvalitet för funktionshindrade personer i Stockholm. Det aktuella arbetsledarområdet ansvarar för ca 15st medarbetare.

Med ditt arbete kommer du att bidra till att människor med funktionsnedsättning/funktionsvariation i alla åldrar får en bättre vardag.

Arbetet i vår enhet är omväxlande då vi hanterar många olika typer av rörelsehjälpmedel.

Du kommer att leda och planera det dagliga arbetet för hjälpmedelstekniker som arbetar med både manuella och elektriska rörelsehjälpmedel.

Har du intresse för tekniska hjälpmedel, människor och ledarskap så är kanske detta tjänsten för just dig? Hos oss skapar vi tillsammans kundnytta och bidrar till att våra kunder får en förbättrad vardag och ökad livskvalité´!  Vår framgång bygger på vår unika kundfokus, lagkänsla och hög servicegrad. Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Som ledare på Sodexo Hjälpmedelsservice arbetar vi enligt värdeorden laganda, serviceanda och utveckling som arbetsledare är det därför av största betydelse att du kan identifiera dig med dessa.

Arbetsuppgifter/Ansvarsområden

Som nyckelperson och närmaste chef håller du i sedvanliga arbetsledaruppgifter såsom tex utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling. Du håller även i rekryteringsarbete, implementering av ny personal, du leder och är ansvarig för personalärenden såsom omtankessamtal, rehabutredningar mm.

Du har lätt för att samarbeta med arbetsledare i enheten och inom hela affärsområdet.

Dagliga arbetsuppgifter; Planera, fördela arbetsuppgifter och resurser samt återkoppla och följa upp arbetet på daglig basis.

Du har inget eget budgetansvar men har ett ekonomiskt ansvar att följa den givna budgeten.

Du ska ha struktur och kunna dokumentera ditt arbete för att kunna planera och utvärdera arbetsinsatser och rapportera i affärssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du både strategiskt och operativt. Rollen innebär att leda, coacha och utveckla våra medarbetare i deras dagliga arbete och att skapa enkla och effektiva flöden i arbetet.

Vi lägger stort fokus på att uppnå företagets målsättningar såsom kundnöjdhet, lönsamhet och trivsel hos våra medarbetare. Att utveckla verksamheten och att arbeta med merförsäljning är en självklar uppgift.

Kompetenskrav Vi söker dig som är resultatdriven och brinner för att driva verksamheten och våra medarbetare framåt. Du vet att nöjda kunder får man genom motiverade medarbetare och det är genom ett coachande ledarskap du når framgång. Vi tror att du som söker har erfarenhet av ledarskap och intresse av att lyckas genom att leda andra. Vara väl förtrogen med rådande lagar och regelverk inom hälso och sjukvård och det aktuella medicintekniska området. Dokumentation, administration och rutinuppföljning är viktiga arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper Som person är det viktigt att du är en lagspelare med eget driv och förmåga att tänka nytt. Du tycker om att bygga relationer med medarbetarna och anpassar ditt ledarskap till varje medarbetare. Vi ser också att du behöver ha integritet och tydlighet i ditt ledarskap, vara engagerad och ha förmågan att entusiasmera så att vi tillsammans utvecklar vår verksamhet i rätt riktning.

Utbildning / Kompetens


• utbildning på gymnasial eller högskolenivå
• erfarenhet av hjälpmedelsverksamhet
• erfarenhet inom området Hälso- och Sjukvårdsområdet
• erfarenhet av arbetsledning.
• körkortklass B önskvärt.

Profil


• strukturerad, initiativrik och noggrann.
• processorienterad helhetssyn och överblick.
• kund- och serviceorienterad.
• målmedveten och resultatinriktad.
• lätt för att samarbeta.
• uttrycka sig väl i både skrift och tal.

Övrigt

Individuell lönesättning

Tillträdesdag enligt överenskommelse dock tidigast 20220301

Sodexo tillämpar provanställning

Sista ansökningsdag 20220228

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson: Enhetschef Malin Malmjärn   malin.malmjarn@sodexo.com


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services. Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


Team Lead, Planning

Team Lead, Planning

22 november 2024

8 november 2024

7 november 2024