OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Som arbetsledare kommer du att arbeta med varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten i kommunen. Din främsta uppgift blir att planera, genomföra och följa upp arbetet vi utför. Du blir en viktig arbetsledande funktion för våra yrkesarbetare och som samordnande kontakt för våra underentreprenörer.
Tillträde enligt överenskommelse
Arbetsuppgifter
I just den här tjänsten kommer du leda och fördela arbetsuppgifter inom gatuavdelningen samt ha extra fokus på våra administrativa system och ansvara för exempelvis fakturering, orderläggning och övrig uppföljning. Dessutom stöttar du avdelningschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakter, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Helt enkelt en fantastisk roll för dig som kan omvandla teori till praktik och vice versa.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har intresse för och erfarenhet av drift- och underhåll av vägar och gator alternativt anläggningsarbeten samt god erfarenhet att arbeta inom entreprenadsidan gällande avtal och uppföljning.
Med fördel har du 1-2 års erfarenhet av drift och underhåll, vinterväghållning och/eller entreprenadbranschen.
Personliga egenskaper
Du är trygg och förtroendeingivande i din ledarroll, har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet och du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständig lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. Vi söker dig som är intresserad och bekväm med digitala arbetssätt och processer samt har god datavana. B-körkort är ett krav för tjänsten, god datavana samt god förståelse i svenska språket.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi tillsammans jobbar för skapa en attraktiv arbetsplats och där vi tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng
Kontaktinformation
Mathias Wiberg, Avdelningschef, 0680-714266, 0680-16100, mathias.wiberg@herjedalen.se
Rikard Mattsson, Ombud Kommunal z, 0680-16238, 0680-16100, rikard.mattsson@herjedalen.se
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33