OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Lyft och Byggmaskiner är ett privatägt företag som är ett av södra Sveriges mest kompletta maskinuthyrningsföretag. Vår affärsidé är att äga, hantera och hyra ut maskiner och utrustning för främst bygg- och anläggningsverksamheten, att sälja tillbehör och relaterade tjänster och vi har mer än 25 års erfarenhet av detta. Vi har vår huvuddepå i Ängelholm men vi finns även i Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Halmstad, Göteborg och Jönköping. Vi omsätter drygt 170 miljoner och är för ca 90 anställda. Vårt fokus är att förstå kundens utmaningar och vilka strategier och lösningar som ska leda till målet på det mest effektiva sättet. Det djupa och långsiktiga samarbetet med våra kunder är en viktig del i vår utvecklingsprocess.
Du kommer att utgå från Bankeryd då det är här vi har vår depå.
Om tjänsten
I rollen som arbetsledare hos oss på Lyft & Byggmaskiner leder och samordnar du arbetet på depån. Du kommer ha ansvar för att planera montage och demontage av regionens kranar och hissar samt genomföra arbetsplatsbesök och offertarbete.
Andra arbetsuppgifter i rollen är:
. Demonstration av maskiner och att delge användarinstruktioner
. Fysisk och maskin- och artikelhantering
. Fältservicearbete
. Leverantörskontakt
. Bemanna projekt med de resurser som behövs
. Tillse att avdelningens administration sköts såsom bland annat arbetssedlar, faktureringsunderlag samt lönerapporter.
Tjänsten innebär många kontaktytor och du behöver därför ha en mycket god förmåga att bygga upp välfungerande samarbetsrelationer och nätverk. Du behöver också vara en skicklig organisatör med förmåga att planera och prioritera men också kunna hantera ändrade förhållanden och nya situationer. Du har ett öga för kvalitet och är noggrann med att leverera inom givna ramar och tidsplaner. Vi tror att du är en person som uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att ta initiativ.
Vi söker dig som har en god drivkraft och viljan att lära dig nya saker. Du har förmågan att arbeta effektivt utan att göra avkall på noggrannhet och kvalitet. Som person är du ansvarstagande, prestigelös och samarbetsvillig. Noggrann, flexibel samt bra servicekänsla är bra egenskaper för denna tjänst.
Har du erfarenhet av branschen eller har arbetat i en arbetsledande roll sedan tidigare ses det som starkt meriterande. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav. Du behöver vara flytande i svenska både i tal och skrift samt ha förmåga att uttrycka dig på engelska. Vidare bör du även ha goda grundläggande IT-kunskaper. I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bidrar med till verksamheten och ser därför gärna kvinnliga sökande till denna tjänst.