OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en bakgrund inom lokalvård och söker en roll där du får arbeta med personalansvar? Då ska du titta hit! Vi söker dig som trivs i en ledande roll och som vill göra skillnad för sjukvården i regionen. Du välkomnas till värderingsstyrt bolag med engagerade medarbetare, där ni tillsammans gör skillnad för samhället. Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor och nu söker vi en arbetsledare för deras FM uppdrag inom Region Östergötland med placering i Norrköping. Som arbetsledare kommer du primärt att ansvara för uppdraget lokalvård som innefattar; lokalvård inom sjukhus, byggstädning, flyttstädning, smittstädning, patientnära städning, storstädning samt golvvård. Du kommer att ha ditt kontor på Vrinnevisjukhuset och på Finspångs Vårdcentrum samt ansvar för vissa verksamheter utanför sjukhuset i den östra länsdelen. På Finspångs Vårdcentrum kommer du även att ansvara för en mindre grupp som arbetar med inre logistik, vilket innefattar tjänster inom transporter och leveranser inom sjukhuset, exempelvis transporter av patienter, gods och avfall.
I rollen som arbetsledare förvaltar och utvecklar du Sodexos uppdrag genom att ansvara för driftsfrågor inom verksamheten. Du kommer även att ansvara för ekonomi-, personal och arbetsmiljöfrågor. Du kommer att leda en grupp som idag består av ca 30 medarbetare där ditt ansvar är att leda, planera och fördela arbetet samt säkerställa en effektiv leverans av Sodexos tjänster. Det är även en roll med kundkontakt där du agerar lyhört för kundernas behov samt säkerställer att Sodexo fullföljer sitt uppdrag på bästa sätt. Du ingår i uppdragets ledningsgrupp och rapporterar till platschefen i Norrköping.
Du blir erbjuden
* Möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag som fokuserar på samhällsansvar och hållbarhet.
* En roll där du får bidra till att minimera smittspridningen och säkerställa att vården kan utföra sitt uppdrag på ett säkert sätt.
* En spännande roll med stort ansvar där du får driva och utveckla Sodexos verksamheter inom uppdraget.
* Blir en del av en positiv och framåtsträvande organisation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sodexo
ARBETSUPPGIFTER
- Ha operativt ansvar för driftledning, styrning och uppföljning av Sodexos uppdrag samt säkerställa ett effektivt användande av resurser.
- Vidareutveckla och förbättra verksamheten samt säkerställa en god kvalitet i det dagliga arbetet.
- Arbeta med kompetensförsörjning där du rekryterar, utvecklar och stöttar dina medarbetare.
- Utbilda medarbetare enligt krav och regelverk samt genomför städkontroller tillsammans med kund.
- Skapa och bibehålla goda relationer till Sodexos kunder.
- Resultat - och budgetansvar inom din verksamhet.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning.
- Har erfarenhet från en roll med personalansvar, gärna inom offentlig verksamhet.
- Har tidigare erfarenhet inom lokalvård samt utbildning inom kvalitetsstandard Insta 800.
- Har en god dator- och systemvana med goda kunskaper i MS Officepaketet, framförallt Excel.
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Har B-körkort.
Det är meriterande om du:
* Har utbildning inom SiV samt dansk/svensk hygienstandard.
* Har erfarenhet av resultatuppföljning och budgetarbete.
Som person är du:
* Flexibel
* Problemlösande
* Självgående
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid.
* Arbetstider: Dagtid 6-15.
* Placering: Kontor på Vrinnevisjukhuset i Norrköping och Finspångs Vårdcentrum. Det ingår resor i tjänsten till verksamheter utanför sjukhuset i den östra länsdelen.
* Övrigt: Det förekommer resor inom tjänsten till andra verksamheter i regionen.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sodexos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231