Arbetsledare inre logistik till Sodexo i Norrköping!

Arbetsledare inre logistik till Sodexo i Norrköping!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom logistik, lager eller produktion och söker en roll där du får arbeta med personalansvar? Då ska du titta hit! Vi söker dig som trivs i en ledande roll och som vill göra skillnad för sjukvården i regionen. Du välkomnas till värderingsstyrt bolag med engagerade medarbetare, där ni tillsammans gör skillnad för samhället. Vill du vara med och bidra? Skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor och nu söker de en arbetsledare för deras FM uppdrag inom Region Östergötland med placering i Norrköping. Som arbetsledare kommer du ansvara för uppdraget inre logistik som innefattar tjänster inom transporter och leveranser inom sjukhuset, exempelvis transporter av patienter, gods och avfall. Du kommer att ha ditt kontor på Vrinnevisjukhuset i Norrköping samt ansvar för vissa verksamheter utanför sjukhuset exempelvis i Valdemarsvik.

I rollen som arbetsledare förvaltar och utvecklar du Sodexos uppdrag genom att ansvara för driftsfrågor inom verksamheten. Du kommer att ansvara för ekonomi-, personal och arbetsmiljöfrågor. Du kommer att leda en grupp som idag består av ca 25-30 medarbetare. Ditt ansvar är att leda, planera och fördela arbetet samt säkerställa en effektiv leverans av Sodexos tjänster. I rollen kommer du även arbeta med att säkerställa och följa upp att utförandet av Sodexos tjänster följer kundens krav på kvalitet. Det är även en roll med kundkontakt där du agerar lyhört för kundernas behov samt säkerställer att Sodexo fullföljer sitt uppdrag på bästa sätt. Du ingår i uppdragets ledningsgrupp och rapporterar till platschefen i Norrköping.

Du blir erbjuden


* Möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag som fokuserar på samhällsansvar och hållbarhet
* En spännande roll med stort ansvar där du får driva och utveckla Sodexos verksamheter inom sektionen
* Blir en del av en positiv och framåtsträvande organisation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sodexo.

ARBETSUPPGIFTER
- Ha operativt ansvar för driftledning, styrning och uppföljning av Sodexos uppdrag samt säkerställa ett effektivt användande av resurser
- Vidareutveckla och förbättra verksamheten samt säkerställa en god kvalitet i det dagliga arbetet
- Arbeta med kompetensförsörjning där du rekryterar, utvecklar och stöttar dina medarbetare
- Skapa och bibehålla goda relationer till Sodexos kunder
- Resultat - och budgetansvar inom din verksamhet

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet från en roll med personalansvar inom något av följande områden; transport - och logistik, lager, produktion eller en liknande verksamhet
- Har en god dator- och systemvana med goda kunskaper i MS Officepaketet, framförallt Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har B-körkort samt tillgång till egen bil
- Det är meriterande om du har en bakgrund av ledarskap inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av resultatuppföljning och budgetarbete

Som person är du:


* Anpassningsbar
* Problemlösande
* Självgående
* Serviceinriktad
* Självmedveten och trygg


Övrig information


* I den här processen lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper. Rekryteringsprocessen kommer därför att inkludera två tester som skickas ut till dig via mail.
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: Dagtid 7-16
* Placering: Norrköping, Vrinnevisjukhuset
* Övrigt: Det förekommer resor inom tjänsten till andra verksamheter i regionen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sodexos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024