OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. I dag är vi stadens näst största stadsdelsområde med ca 125 000 invånare, och redan 2024 beräknas vi bli störst i staden. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.
Söker du ett arbete med många kontaktytor där du får vara spindeln i nätet och ha stor påverkan på att medarbetare runt dig känner sig nöjda och tillfreds på jobbet? Har du samtidigt erfarenhet av kontorsservice, vaktmästeri eller liknande och är sugen på ett nästa steg som arbetsledare? Då kan det här vara rollen för dig.
Vi på enheten för intern service och innovation står inför spännande utmaningar när staden och stadsdelsområdet växer, och söker nu en serviceinriktad arbetsledare för kontorsservice för att förstärka enheten.
Ditt uppdrag
På kontorsservice finns tre tjänster. Vi söker nu en arbetsledare som kan leda det dagliga arbetet och ansvara för rutiner och arbetssätt. Tillsammans med dina två kollegor arbetar du för att ge bästa möjliga service till förvaltningens medarbetare. I uppdraget ingår även förvaltningsövergripande ansvar för larm samt brandskyddsansvar på huvudkontoret. I arbetet kan lyft och liknande göromål förekomma samt viss kvällstjänstgöring.
Dina arbetsuppgifter är breda och du kommer huvudsakligen att arbeta med att:
- lägga upp rutiner och scheman
- se till att lokalerna är välskötta och välutrustade
- ansvara för de avtal som är förknippade med uppdraget
- enklare fastighetsskötsel som till exempel mindre insatser med flytt av möbler, avfallshantering, underhåll av skrivare med mera
- beställa tjänster av upphandlad aktör
- sköta posthantering
- göra felanmälningar
- hjälpa till med kopiering
- beställa kontorsmaterial
- hjälpa till med konferensservice.
Dina erfarenheter och kompetenser
Vi söker dig som har
- fullständig gymnasieutbildning
- aktuell arbetslivserfarenhet av kontorsservice, vaktmästeri eller liknande
- god datorvana
- god administratörsförmåga
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- B-körkort.
Det är meriterande om du har
- aktuell arbetslivserfarenhet av en arbetsledande eller samordnande funktion.
Din profil
För oss är dina personliga förmågor och färdigheter av stor vikt och vi kommer därför lägga stort värde vid följande kompetenser samt motivation och engagemang för tjänsten. Som arbetsledare är du serviceinriktad och tillmötesgående. Du har en positiv inställning, tar initiativ och lär dig gärna nytt. Eftersom arbetsdagen bjuder på stor omväxling behöver du vara flexibel och prestigelös och själv kunna prioritera dina och övriga vaktmästares arbetsuppgifter utifrån behov. Kontaktytorna är många och för att bli framgångsrik i rollen behöver du ha lätt för att skapa kontakter och en god förmåga att samarbeta. Du har ett högt engagemang och förmåga att hitta lösningar på uppkomna problem.
Om enheten för intern service och innovation
Enheten för intern service och innovation ansvarar för förvaltningens stödfunktioner inom områdena lokaler, IT, telefoni samt vaktmästeri. Enheten består av ett tiotal medarbetare och driver även processerna digitalisering och innovation på hela förvaltningen. Enheten tillhör avdelningen för samhällsplanering och intern service som är en av sju avdelningar på förvaltningen. På avdelningen ligger även ansvar för bland annat stadsmiljö, trygghets- och säkerhetsfrågor, dataskydd, och informationssäkerhet samt medborgarservice.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och flexibel arbetstid.
Avdelningen präglas ett positivt och öppet klimat där du får arbeta med engagerade kollegor, som har stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag.
Stadsdelsförvaltningens huvudkontor ligger vid Telefonplan, med goda kommunikationer.
Läs mer om dina förmåner som anställd i Stockholms stad: https://jobba.stockholm/formaner/ Stockholms stad.
Din ansökan
När du gör din ansökan kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete. I ditt personliga brev vill vi enbart att du beskriver kortfattat varför du stämmer bra in på vad vi efterfrågar i annonsen och varför du är intresserad av just den här tjänsten. Vi vill även att du berättar vad du kan bidra med utifrån dina tidigare erfarenheter.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.