OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Vill du vara med och leda arbetet inom ledningsnät i ett ungt bolag med korta beslutsvägar?
Då är detta en tjänst för dig!
Vi växer
Det är mycket som händer hos oss just nu och därför behöver vi tillsätta ytterligare en arbetsledare till gruppen.
I dag finns en arbetsledare inom gruppen för ledningsnät där vi ser att din roll kommer komplettera. Denna roll kommer vara med fokus på det dagliga arbetet inom bland annat ärendehantering.
Professionalism och nytänkande
I din roll som arbetsledare inom ledningsnät med fokus på ärendehantering, kommer du att leda en engagerad och serviceinriktad arbetsgrupp. Idag består gruppen av tio medarbetare där vi är stolta över vår kultur som präglas av professionalism och nytänkande.
I rollen kommer du erbjudas ett omväxlande och fritt arbete i en ledande funktion inom NVOA. Du kommer att få goda möjligheter att vara delaktig och driva utvecklingen av interna processer och rutiner.
För oss är det viktigt med en bra gemenskap och ha roligt på jobbet!
Hos oss kommer du kunna göra skillnad
I rollen som arbetsledare kommer dina främsta uppdrag vara att fördela och leda arbetet inom drift- och underhåll av VA-nätet i Nacka kommun. I ditt arbete planerar och samordnar du olika arbeten kring bland annat vattenmätarbyten, nyuppsättningar, läcksökning, felsökning, vattenavstängning och provtagning.
Du är gruppens representant utåt och en naturlig del av det dagliga arbetet kommer vara att samverka mellan de olika funktionerna inom enheten. Tillsammans med gruppen är du med och vidareutvecklar arbetssätt, metoder och processer. Du kommer dagligen i din roll möta kunder och invånare, byggherrar och entreprenörer, beställare, både externa och interna.
Arbetet är fritt och omväxlande och vi tror på frihet under ansvar där du som individ får fatta många egna beslut. Du kommer ha en avgörande roll för vårt fokus kring vårt verksamhetsutvecklingsarbete där du får chansen att bidra och göra skillnad.
Ledarskapet är avgörande
För att axla rollen på ett effektivt sätt och för att skapa fokus på arbetsglädje, ser vi att ditt ledarskap kommer vara avgörande för att skapa positiv förändring som syns.
Vi söker därför dig som är en naturlig ledare som har förmågan att få med dig ditt team genom ditt coachande förhållningssätt. Du är självständig och tar initiativ för att på bästa sätt uppnå goda resultat för Nacka Kommuns invånare.
Du är förtroendeingivande och är en god relationsbyggare med förmåga att bygga långsiktiga samarbeten. Du tycker om att dela med dig och stötta dina kollegor med din kunskap. Du vill även gta till dig av andras kunskap och erfarenheter. Vidare är du strukturerad, ser till helheten och har förmågan att prioritera även under stressiga situationer. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att coacha och leda andra.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig med flera års arbetslivserfarenhet inom ledningsnät och/eller lämplig VA-teknisk utbildning samt VA-juridisk utbildning är meriterande.
För att trivas i rollen som arbetsledare tror vi att du är en erfaren drift-/ledningstekniker som trivs med att leda i det dagliga och vara en del i ett team. Vi ser ser det som meriterande om du har en tidigare erfarenhet av arbetsledning inom VA. Då arbetet är rörligt krävs B-körkort. Du är även en van IT användare.
Vi har fokus på arbetsglädje och teamkänsla. För oss är det viktigt att du ser samarbete som en naturlig del i ditt dagliga arbete och är en relationsbyggare.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi sitter i nyrenoverade och öppna lokaler i Finntorp med goda kommunikationer.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.
Kollektivavtal finns och vi tillämpar individuell lönesättning. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå.
Sista ansökningsdag är dock 19 aug- 21.
Välkommen till oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57