OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Vill du vara med och leda arbetet inom ledningsnät i ett ungt bolag med korta beslutsvägar? Då är detta en tjänst för dig!
Vi erbjuder
Ett ansvarsfullt och varierande arbete där du får möjlighet att leda och driva utveckling i ett ungt bolag med korta beslutsvägar där nya idéer värdesätts.
Du blir en av två arbetsledare inom gruppen Ledningsnät där denna roll förutom arbetsledningen kommer att fokusera på planering och organisering av kommande arbeten för gruppen. Arbetet är omväxlande och vi tror på frihet under ansvar där du som individ får fatta många egna beslut.
Hos oss kommer du kunna göra skillnad
I din roll som arbetsledare inom Ledningsnät kommer du att vara med att leda arbetet inom drift- och underhåll av VA-nätet i Nacka kommun. Arbetsgruppen Ledningsnät är en engagerad och serviceinriktad grupp bestående av åtta drifttekniker och en entreprenadsamordnare. Du rapporterar till gruppchef.
Rollen är omväxlande och du driver och initierar ständiga förbättringar med ett stort fokus på att samordna och planera genomförandet av olika arbeten kring bland annat vattenmätarbyten, nyuppsättningar, läcksökning, felsökning, vattenavstängning och provtagning. I dialog med gruppchefen är du med och tar fram och driver utvecklingen av underhållsplaner med vilka du som grund gör kortsiktiga och långsiktiga tekniska och ekonomiska bedömningar och planerar och strukturerar arbetet kring underhållet. Som arbetsledare inom Ledningsnät med fokus på planering, kommer du att ha en avgörande roll för vårt verksamhetsutvecklingsarbete där du får chansen att bidra och göra skillnad.
Du är gruppens representant utåt och en naturlig del av det dagliga arbetet kommer vara att samverka mellan de olika funktionerna inom avdelningen. Tillsammans med gruppen är du med och vidareutvecklar arbetssätt, metoder och processer. Du kommer dagligen i din roll möta kunder och invånare, byggherrar och entreprenörer, beställare, både externa och interna.
Ledarskapet är avgörande
För att axla rollen på ett effektivt sätt och för att skapa fokus på arbetsglädje och teamkänsla, ser vi att ditt ledarskap kommer vara avgörande för att skapa positiv förändring som syns.
Vi söker därför dig som är en naturlig ledare som har förmågan att få med dig ditt team genom ditt coachande förhållningssätt. Tack vare en god kommunikativ förmåga och ett intresse för andra människor har du förmågan att bygga förtroende och varaktiga relationer. Du tycker om att dela med dig och stötta dina kollegor med din kunskap. Du vill även ta till dig av andras kunskap och erfarenheter och ser samarbete som en naturlig del i ditt arbete.
Du är strukturerad och trivs med att organisera och planera och har ett öga för såväl detaljer som helheten och förmågan att prioritera även under stressiga situationer. Du har ett intresse för tekniska lösningar och drivs av att arbeta i förändring och att utveckla arbetet. Arbetet är föränderligt och olika frågeställningar uppkommer under en arbetsdag och du behöver därför vara lyhörd och lösningsorienterad. Du är självständig och tar initiativ för att på bästa sätt uppnå goda resultat för Nacka Kommuns invånare.
Din bakgrund
Vi söker dig med VA-bakgrund och som har kunskap och förståelse om rörnätets uppbyggnad och funktion. Du har en lämplig VA-teknisk utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som motsvarande utbildningsnivån.
För att trivas i rollen som arbetsledare tror vi att du är en erfaren drift-/ledningstekniker som trivs med att leda i det dagliga och vara en del i ett team. Vi ser det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbetsledning inom VA. Då rollen har fokus på planering av kommande arbeten ses det även meriterande med erfarenhet av tidigare planeringsarbete av underhåll. B-körkort är ett måste då driftarbetet görs på fler olika platser inom kommunen. Du är även en van IT användare och trivs med att arbeta i olika system.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi sitter i nyrenoverade och öppna lokaler i Finntorp med goda kommunikationer.
Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kan komma att genomföras innan anställning.
Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens slut. Självklart är du dock välkommen med din ansökan fram till sista ansökningsdag den 20 februari 2022.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57