OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20200587
Arbetsuppgifter
-Planera, leda och fördela arbetet i arbetslaget
-Introducera och instruera deltagarna i det dagliga arbetet i arbetslaget samt anpassa arbetsuppgifter efter målgruppens funktionsnedsättningar
-Arbeta med ett språkutvecklande förhållningssätt så att deltagarna utvecklar sin kommunikativa förmåga i svenska språket
-Arbeta i team med arbetsmarknadssekreterare och arbetsgivarfunktion samt övriga arbetsledare inom lokalvård
-Arbetsmiljöansvar
-Göra beställningar via Ekot
-Fakturering
-Vara enhetens representant gentemot uppdragsgivare då det gäller uppdragets utförande
-Kontinuerligt utveckla och bredda arbetet i lokalvård så att det anpassas efter målgruppens behov
Kvalifikationer
Sökande av denna tjänst ska ha utbildning och erfarenhet inom lokalvård. Goda kunskaper inom SRY samt Insta 800. Vi vill att du har erfarenhet av arbete inom arbetsledande funktion inom lokalvård. Meriterande om du har kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete. Tjänsten fordrar gymnasieutbildning. Utbildning inom beteendevetenskap/pedagogik är meriterande. Körkort är ett krav.
Arbetsplatsbeskrivning
Vi söker nu två arbetsledare med kompetens inom lokalvård till Arbetsmarknadsavdelningen med placering i våra egna arbetslag. Enheten för Arbetsträning och Arbetsmarknadsanställningar (EAA) är den del av Arbetsmarknadsavdelningen som ansvarar för stadens kommunala arbetsmarknadsanställningar. EAA har idag 12 arbetslag och står i begrepp att utöka sin verksamhet med ytterligare ett arbetslag med inriktning lokalvård samt utveckling/breddning av ett befintligt arbetslag.
Uppdraget som arbetsledare innebär att leda och fördela arbetet för en grupp deltagare på 12-15 deltagare. Du arbetar i nära samarbete med arbetsmarknadssekreterare som ansvarar för deltagarnas långsiktiga planering och uppföljning. Du ansvarar för drift, arbetsmiljö samt att lära ut branschmässig kunskap inom lokalvård och lära ut vad det innebär att vara anställd. Du kommer också att arbeta med att anpassa arbetsuppgifterna så att de kan utföras av deltagarna som kan ha både fysiska och psykiska funktionsnedsättningar.
Deltagarna i våra arbetslag kommer från Individ- och familjeomsorgen och målgruppen är Malmöbor som uppbär försörjningsstöd.
Vi söker dig som har ett respektfullt bemötande mot alla människor. Du har god förmåga att bygga relationer och skapar lätt förtroende hos de du möter. Kommunikation och pedagogisk förmåga är viktigt för att lyckas i tjänsten. Du ser samarbete som en viktig nyckel för framgång. Du är förändrings och utvecklingsinriktad och att arbeta med service kommer naturligt till dig. Vi ser gärna sökanden med bred språklig kompetens.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare.
Omfattning: 100%.
Antal tjänster: 2
Tillträde: Efter överenskommelse och 1/8 - 2020.
Övrigt
Om du sökt tjänster i Malmö stad tidigare kanske du märker att du till denna tjänst söker via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter system för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system och vill återanvända din ansökan till denna rekrytering, kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner CV och personligt brev.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98