OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att jobba med människor, utomhus, med växter och vill bidra till att skapa vackra välskötta gröna utemiljöer?
Bra! Då har du kommit helt rätt för att vi söker nu en ledare för att leda, utveckla och kvalitetssäkra skötseln av utemiljön för att hjälpa vår kund att nå sitt mål – att ha Sveriges mest nöjda hyresgäster. Tjänsten är placerad i Sigtuna/Märsta.
Få varierande arbetsdagar, trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter i ett globalt företag med starka värderingar!
Som ny ledare på Sodexo får du genomgå en introduktion och interna utbildningar, allt för att du snabbt ska bli trygg och säker i din nya roll. Vi är ett stort företag med många olika tjänster, siter och kunder i Stockholm. Om du vill och visar engagemang så finns det även utmärkta möjligheter till ytterligare vidareutveckling hos oss! Vi tror på våra anställda och vill därför ge dem alla möjligheter att ta sig dit de vill i sin karriär!
Arbetsuppgifter:
Du kommer att planera och leda det dagliga arbetet enligt avtal med kund och med en grupp som, beroende på säsong, består av 11 erfarna och engagerade medarbetare. Du kommer även att praktiskt delta i det dagliga arbetet och hjälpa till dina kollegor vid behov. Tillsammans sköter ni utemiljön såsom gröna ytor, parker, lekplatser, torg, miljöhus, mm. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av häckklippning, gräsklippning, ogräsrensning, beskärning, skräpplockning, avfallshantering eller snöröjning. Även plantering av såväl utplanteringsväxter som perenner, träd och buskar förekommer.
Du kommer att säkerställa att vi utför våra tjänster med hög kvalitet och enligt avtalet och uppsatta mål samt utveckla och kvalitetssäkra skötseln av vår kunds utemiljöer genom planerade rundor och kontinuerlig dialog med Platschef, kund, medarbetarna och hyresgäster.
Du kommer att ansvara för planering och uppföljning och tjänsterna vi levererar. Du kommer att ha personalansvar, kundansvar och ekonomiansvar.
Kundkontakt är en viktig del i det dagliga arbetet då vi ständigt möter våra kunder ute på området.
Kvalifikationer:
Vi värdesätter god samarbetsförmåga, ansvarstagande och kvalitetsmedvetenhet.
Du är driven, målmedveten och trivs i ledande positioner. Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och engagerad. Du älskar jobba med människor för att leverera den bästa service med ett värmande leende. Eftersom ni arbetar i grupp är det mycket viktigt att du trivs med att samarbeta, är prestigelös och bidrar med god stämning i gruppen. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel och förtroende i kontakten med kund och hyresgäster. Du är praktiskt lagd och trivs med att vara aktiv.
Du har en trädgårdsutbildning eller annan likvärdig utbildning och har tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete/skötsel av utemiljö. Vi tycker att det är oerhört viktigt att du har goda kunskaper i trädgård och växter för att, tillsammans med medarbetarna, kunna utforma vackra, trygga och funktionella gröna områden.
Du har tidigare erfarenhet som ledare. Du har lätt att engagera och motivera medarbetarna för att tillsammans utföra avtalade och beställda tjänster. Du har även en stark vilja att utveckla både dig själv och ditt team. Du har förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten med både kund och kollegor igenom att bygga relationer och vara tydlig i din kommunikation. Du ser möjligheter i utmaningar och förändringar. Du är lyhörd och arbetar lösningsorienterat för att lösa problem på bästa och snabbaste sätt.
Du har förmågan att se helheten och sambandet utifrån vår kunds olika projekt och utveckling av området. Du är proaktiv!
Eftersom delar av ditt arbete sker digitalt krävs viss datorvana. Du är en grym administratör som gillar när det händer mycket och du får vara spindeln i nätet.
Du behärskar svenska i både tal och skrift.
B-körkort (manuell växellåda) är ett krav då man behöver kunna ta sig runt i området med bil.
Anställningsform och arbetstider:
Anställningen är tillsvidare på heltid, med inledande provanställning.
Arbetstider: måndag till fredag från kl 07.00 till kl 16.00. Helg- och kvällsjobb kan förekomma.
Tillträde enligt överenskommelse.
Sodexo strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Då vi i dagsläget är fler män än kvinnor ser vi gärna kvinnliga sökande. Män och hen är också självklart välkomna att söka då det viktigaste i slutändan är rätt person på rätt plats.
Om vi har lyckats fånga ditt intresse – vänta inte, utan ansök redan idag! Sista datum för ansökan är 2022-02-28 men vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.
Har du frågor kontakta Marie Linderoth, marie.linderoth@sodexo.com
Ansökan kan endast göras via vår hemsida.
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services. Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,