OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se
Du ska leda och utveckla avdelningen tillsammans med Avdelningschef och verksamhetens medarbetare. Detta är utmaningen för dig som drivs av att skapa bästa möjliga kvalitet och så hög produktivitet som möjligt med handlingskraft och gott ledarskap!
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är omväxlande med ett ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjlighet till personlig utveckling.
Du har löpande kontakt med övriga funktioner inom Schenker och driver tillsammans med Avdelningschefen utvecklingsarbetet inom ditt ansvarsområde.
Ditt ansvar som arbetsledare innebär bland annat:
? att leda och styra arbetet inom ansvarsområdet
? att arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner följs
? att utveckla ett bra samarbete med andra avdelningar och enheter på arbetsstället
? att varje dag säkerställa optimal bemanning inom ansvarsområdet
? att säkerställa rätt kompetensnivå på medarbetarna inom ansvarsområdet
? att hålla utvecklingssamtal med samtliga medarbetare i gruppen minst en gång per år
? att hålla informationsmöten minst en gång i månaden för egen personal
? att följa upp fastställda mål
? att följa upp det kvalitativa utfallet inom eget ansvarsområde
? att åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten, och att rapportera brister inom det egna ansvarsområdet som inte själv kan åtgärdas till överordnad chef
? att riktlinjer i enlighet med "Systematiskt arbetsmiljö arbete (SAM)" tillämpas
? att utrustning för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan
? Fastighets- och säkerhetskontakt
- Dagliga möte enligt LEAN/100 principen
Din profil
Den person vi söker har erfarenhet av arbetsledning, är målinriktad och har lätt för att motivera och engagera både sig själv och andra. Du har goda ledaregenskaper och erfarenhet av framgångsrik arbetsledning.
Du skall fungera som ett gott föredöme genom att vara lojal, rättvis och ta tag i de problem som uppstår.
Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska och engelska.
Du har goda kunskaper i MS Office samt vana av att arbeta med hjälp andra systemstöd.
Du är målinriktad, har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Information och ansökan
Befattningen är en tjänstemannabefattning under avtalet med Ledarna och tillträde sker så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten, kontakta Jennie Salomonsson, Avdelningschef Gods, telefon 031-703 96 12
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in senast 2 oktober 2016
Välkommen med din ansökan!