OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag är en aktiv och levnadsglad kvinna som nu letar efter ytterligare en personlig assistent till min fantastiska assistentgrupp. Jag har en neurologisk sjukdom som gör att jag bl.a. behöver hjälp med alla grundläggande behov och många dagliga moment.
Mina assistenter hjälper mig bland annat i hemmet. Då jag är mycket ute och rör på mig är det viktigt att mina assistenter kan cykla för att hålla jämn takt med permobilen. Vi har en elcykel som assistenterna använder. Goda kunskaper i svenska är också ett krav.
Jag ser gärna att du, precis som jag, tycker om att vara aktiv och visar stor levnadsglädje, men samtidigt är lugn och strukturerad då jag har kognitiva svårigheter. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men den största vikten kommer att läggas vid att personkemin stämmer överens. Dock så vill jag att du skall vara ödmjuk till livet men samtidigt vara professionell.
Jag ser det som fördel om du själv bor i centrala Göteborg och har körkort, men inget krav. Har du även ett intresse för kultur och data så är det ytterligare positivt.
Humor är en viktig egenskap eftersom att jag själv har mycket av det. Ett gott skratt förlänger livet! Vidare är det viktigt för mig att du har en hög arbetsmoral samt är respektfull och engagerad. Det är viktigt att du är flexibel med tider eftersom den ena dagen inte är den andra lik.
Om du tycker att detta låter som ett arbete för dig och är intresserad samt har det som krävs, så hoppas jag att du skickar in din ansökan och berättar lite om dig själv!
I rollen som arbetsledare tillkommer uppgifter såsom att bemanna arbetspass vid annan personals sjukdom, hjälpa till med planering samt delvis vara kontaktperson vid rekrytering med mera.
OBSERVERA att detta är en tjänst där man arbetar både som arbetsledare och assistent på schema hos kunden, det går alltså inte att välja bort den ena rollen.
Arbetstid / Varaktighet: Föräldravikariat med start maj 2023 som sträcker sig till augusti 2024.
Udda veckor: Måndag, onsdag, fredag kl 10:00 - 23:00
Jämna veckor: Måndag, onsdag, torsdag kl 10:00 - 23:00
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult