OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en långsiktig relation där gruppen nu behöver utöka teamet med ytterligare två stjärnor! Du som personlig assistent kommer att jobba i hemmet hos kunden men även på Dagligverksamhet.
Killen sitter i rullstol, har inget tal och har ett omfattande vårdbehov. Han är en oerhört glad och härlig prick och älskar när du läser böcker för honom, är ute och promenerar eller lyssnar på musik ihop. Han gillar även att gå på teater, i kyrkan och länsdans några gånger om året.
Killen har en utvecklingsstörning, CP-skada, epilepsi, stomi och sond, samt mediciner. Då han är väldigt infektionskänslig är de bra om dina barn inte är i förskole-lågstadieålder. Vi ser även att du som söker ska vara utbildad undersköterska, eller har erfarenhet av vård/personlig assistent jobbet eller någon form av arbetsledareroll. Det är viktigt att du har ett brinnande engagemang för att jobba med människor och att du är en ansvarsfull person.
Han har hund/katt-allergi så därför ser vi helst att du inte har husdjur, men möjlighet till att du byter om på arbetsplatsen finns.
Du bör kunna förstå svensk text flytande i skrift och tal då det finns många rutiner som används dagligen hos killen. Du ska vara genuint intresserad av att jobba med omsorg och teamwork. Du kommer jobba nära killens familj och behöver därmed ha lätt att lyssna in och samarbeta med andra. Känner du att detta skulle kunna vara ett givande jobb, sök gärna jobbet!
Vi söker dig som är intresserad av 1 av följande fasta tjänster:
1 tjänst som arbetsledare på 55% med arbetstider enligt schema på blandade tider.
1 tjänst på 64% med blandade tider enligt schema.
Arbetstiderna: mån-sön 07.30-16.00, 14.30-21.10 samt 20.45-08.00. (All tid är aktiv så det är vaken natt)
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övrig ersättning enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Uttagning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult