Arbetsledare reklamation

Arbetsbeskrivning

Jollyroom.se erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel, tidigare har vi bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.
Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns vi i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och vi servar fler än 200 000 registrerade kunder.

Jollyroom är ett företag med stora ambitioner och högt satta mål. Hos oss är det högt till tak och vår expansion innebär att det ofta skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster samt ta kliv på karriärstegen. Vi vill vara arbetsplatsen som stimulerar och hjälper våra medarbetare att lyckas och utvecklas i sina roller.

En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utmana branschen tillsammans med oss.

Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker en utvecklingsorienterad arbetsledare till vår reklamationsavdelning på Jollyroom. Du arbetar operativt på avdelningen samtidigt som du ansvarar för att fördela och leda arbetet samt utveckla arbetsmetoder och avdelningsrutiner. Jollyroom har branschens största sortiment och vi arbetar med höga servicemål gentemot våra kunder.

Arbetsuppgifter:
- Operativt ansvarig för planering och hantering av alla returer och reklamationer
- Säkerställa att avdelningens högt satta servicemål uppnås på daglig basis
- Ansvara för returtransaktioner i SAP
- Ansvara för och utveckla leverantörskontakter gällande reklamationer
- Förbättring och effektivisering av rutiner /arbetssätt
- Driva IT projekt som rör retur och reklamation
- Personal- och resursplanering

Krav på erfarenhet och person:
Vi söker dig som har några års erfarenhet logistik och varuflöden, gärna i rollen som arbetsledare. Du är van vid att hantera stora godsflöden samt ha daglig leverantörskontakt. Det är ett stort plus om du har erfarenhet från näthandeln samt utbildning inom logistik. Du trivs i arbetsledarrollen och att fördela och organisera arbete samt utveckla och driva förändringsarbete. Vi söker dig som har intresse och kunskaper i att utveckla och leda personal med stort engagemang.

Du har god vana från affärssystem, tekniska verktyg samt officepaketet. Det är meriterande med vana i SAP.

Som person är du drivande, målinriktad och strukturerad. Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter.

Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Nicole Berger via jobb@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Arbetsledare reklamation

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juli 2015

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024