OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
IT-ENHETEN består idag av en IT-chef och 7st medarbetar. Tillsammans förser vi hela kommunen med IT-tjänster och digitala verktyg.
Enheten ingår i den nybildade avdelningen för Digitalisering och Service inom kommunledningskontoret.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Ekerö kommuns IT enhet söker en arbetsledare till vår Servicedesk
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledarrollen, och som har jobbat i en liknande roll under några år. Du är stabil och stresstålig och har en stark vilja att ge bra service.
Du kommer att arbeta nära IT-chefen och vara arbetsledare för 4 personer.
Som arbetsledare kommer du att ansvara vår servicedesk som omfattar IT-support och internservice i kommunhuset samt IT-support till våra verksamheter runt om i kommunen.
Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra våra processer samt utveckla bra relationer och rutiner med våra leverantörer. Förutom att ge en god personlig service vill vi också utveckla självservicetjänster och bägge dessa områden kommer att vara en viktig del i ditt arbete. Du ansvarar även för avtalsuppföljning, beställningsrutiner och ekonomisk uppföljning.
Kvalifikationer
Gymnasiekompetens och erfarenhet av serviceyrket är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbetsledarrollen är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Vi ser gärna sökande som har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.
Du ser möjligheter och har förmågan att utveckla och effektivisera Ekerö kommuns servicedesk för att möta nya utmaningar. Du bygger goda och långsiktiga relationer.
Vår värdegrund är: professionellt förhållningssätt, engagemang och kommunikation - öppen
dialog.
Vi söker dig som är självgående och trygg i dig själv. Du motiverar andra i din omgivning och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du har ett strategiskt perspektiv och planerar och strukturerar ditt arbete för att nå resultat. Du har också förmåga att tänka i nya banor som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.
Du har tidigare erfarenhet av servicedeskverksamhet och förändringsarbete och du har förmåga att anpassa arbetet efter olika förutsättningar.
Tillträde: Urvalsprocessen sker löpande och rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Övrigt
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26