OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker en personlig assistent med arbetsledaransvar till vår kund i Danderyd. Kunden är en 31-årig kvinna som har flera funktionsnedsättningar såsom autism, epilepsi, CVI och cerebral pares m.m. Kunden är även rullstolsbunden. Kunden bor i en villa, ungefär 7 minuters promenadväg från pendeltåget. Som assistent kommer du vara henne behjälplig med allt som rör hennes vardag, personlig omvårdnad samt att delta i hennes aktiviteter. Kunden bor växelvis på ett korttidsboende i Stockholm City och i sitt hem i Danderyd. På dagarna går hon även på daglig verksamhet.
Om tjänsten:
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 40 timmar i veckan och vill jobba som både personlig assistent och arbetsledare för assistansgruppen som jobbar med kunden. Detta innebär ett större ansvar, att ha hand om administrativt arbete kring kunden, bemanning inom assistansgruppen vid eventuell sjukdom, hantera schema, schemaändringar och planera inför eventuella semestertider m.m.
Vem vi söker: Vi söker dig som är social, lyhörd och tycker om att arbeta med människor. En person som är ansvarstagande och kommunikativ med goda ledaregenskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av yrket som personlig assistent
- erfarenhet av arbetsledande befattning
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Ansökan:Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult