OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av arbete med ventilation? Har du också tidigare erfarenhet av att arbetsleda ett team? Letar du efter en rolig tjänst fylld med ansvar och administrativa uppgifter? Vi hoppas du bockar av allt, för vi har en intressant tjänst att erbjuda. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en arbetsledare till vår kund Ventilationshygien AB, ett företag som är specialiserade inom ventilationsarbete inom både rengöring och service. Företaget har ca 15 anställda men ingår i en koncern om ca 60 personer. Tjänsten är placerad i Täby, norr om Stockholm men man kommer arbeta lika mycket från kontoret som ute på uppdragen runt om i Storstockholm för att arbetsleda teamet.
Dina arbetsuppgifter
I början av din anställning kommer du att att få en bra introduktion till tjänsten av företagets VD som du har ett tätt samarbete med och med tiden avlastar med arbetsuppgifter. Ditt primära fokus på ett generellt plan ligger på att med god kvalitet starta upp arbeten, leda och fördela arbeten som teamet utför och sedan följa upp de olika uppdragen.
Här kommer du att få arbeta både från kontoret för planering och administrativa uppgifter, och även spendera mycket tid ute på arbeten där du ser till att jobbet löper på så smidigt som möjligt för alla parter. Inför varje uppdrag lägger du upp planeringen och har kontakt med kunden för att boka in datum när uppdraget kan genomföras. Du ansvarar även för att säkerställa mer praktiska detaljer inför och under arbetets gång, exempelvis se till att teamet har tillgång till lokaler och nycklar, avisingerar till boende, dokumentation av fel och brister samt skriva enklare rapporter, m.m. I uppstarten av ett uppdrag går teamet igenom ritningar av ventilationssystemet och lägger en strategi för rengöringsjobbet och det är bra om du initialt i alla fall har grundläggande koll på detta. Uppdragen och teamkonstellationerna är av varierad karaktär och kan alltifrån ett par timmar till ett par veckor, så ditt sinne för ordning och struktur kommer väl till pass för att hålla koll på många parallella uppdrag och deadlines. Det här är en roll att växa in i och med tiden kommer dina arbetsuppgifter att kunna utvidgas än mer vad gäller uppgifter kring offert och budget.
Dina egenskaper
En viktig egenskap för den här tjänsten kommer bli ditt sinne för ordning och reda samt strukturerade arbete, med vilket många uppgifter löses inför uppdrag. Men det är samtidigt minst lika viktigt att du är beredd på att saker och ting kan dyka upp plötsligt och snabbt behöver lösas. Prioriteringsförmågan blir således en önskad egenskap hos dig. Du har även blicken över helheten och tvekar inte att komma med egna initiativ där du ser att något kan förbättras. En mycket viktig del av rollen blir att du är trygg i hur man leder ett team med ett ledarskap som är tydligt och handlingskraftigt men också i god dialog och ton med såväl kollegor som kunder. Arbetsklimatet är trevligt och inbjudande och vi tror att även du bidrar till detta med härlig energi och positivitet.
Vi tror att detta blir en mycket rolig tjänst och hoppas du håller med! Låter det intressant är du välkommen med att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av arbetsledning
Goda kunskaper och erfarenhet av arbete med ventilation i någon form
Goda kunskaper i att kunna hantera administrativa arbetsuppgifter (rapporter efter uppdrag, sammanställningar, m.m.)
Goda kunskaper i MS Office
Körkort (tjänstebil kan ordnas)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Arbetat i liknande roll tidigare
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare där de första 6 månaderna kommer vara som konsult hos Perido inför överrekrytering och tillsvidareanställning hos kunden. Tillträde enligt ök.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32192 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.