Arbetsledare Specialen

Arbetsledare Specialen

Arbetsbeskrivning

Sesab Sevice AB är ett familjeägt företag som utför städ- och servicetjänster för privat och offentlig verksamhet. Vi åtar oss allt från kontors- och industristädning till fastighetsvård, utomhusrenhållning, materialhantering och receptionstjänster. Vi är stora nog att ständigt utveckla nya hållbara och miljövänliga metoder, samtidigt som vi är små nog att anpassa våra tjänster efter varje kunds speciella behov.
Kvalitet och miljöhänsyn är varje medarbetares angelägenhet och vi är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001, miljöcertifierade enligt ISO 14001 samt Svanenlicencierade sedan december 2013.
Företaget finns i Skåne, Halland, Västra Götaland samt delar av Småland.
Sesab Service AB ägs av moderbolaget Sesab Holding AB där även Lefa Yttre Miljö AB ingår.
Koncernen omsätter ca 117 miljoner och har 350 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har regionskontor i Helsingborg, Halmstad och Göteborg.

Arbetsledare – Specialen med placering Malmö
Om rollen
Som arbetsledare för avd specialen skall du leda och inspirera ditt team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Avdelningen hanterar periodiskt underhåll som tex, fönsterputs, golvvård, storstädning, höjdstädning, sanering, flyttstäd, byggstäd mm. Många av dessa uppdrag är merförsäljning från dina kollegor eller andra uppdragsgivare och det är mycket viktigt att du är snabb med återkopplingen till uppdragsgivarna.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga driften för ditt team. Du arbetar i nära samarbete med vår Regionchef för att säkerställa välfungerande leveranser till våra lokalvårdskunder. I rollen kommer du i huvudsak utgå från vårt kontor i Malmö:
· Leda och fördela arbetet
· Hantera Personalfrågor och arbetsmiljöfrågor
· Stöttning av leveranser med material samt hämtning och lämning av nycklar/koder
· Schemaläggning av personal och lösa bemanning vid frånvaro
· Kontakt med kunder, lokalvårdare och säljare via telefon och mejl
· Utföra kvalitetskontroller av utfört arbete
· Kunna driva affärer gentemot kund genom kalkylering, offertskrivning och genomförande.
I rollen ingår även att kavla upp ärmarna emellanåt och vara behjälplig med städning för att stötta och utbilda din personal. Du förväntas även aktivt bidraga till merförsäljning av våra tjänster.
Erfarenheter
· Vana av Personalansvar
· Har erfarenhet och kunskap om städteknik och städkvalitet
· Har B-körkort
· Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då detta används i det dagliga arbetet
· Har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du har slutfört någon av städutbildningarna SRY, PRYL och behärskar kvalitetsstandarden ISO 9001 och ISO 1400. Du har vana att använda dig av CRM system
Personliga egenskaper
Som person är du social, serviceinriktad och drivs av problemlösning. Då det förekommer kontakt med såväl lokalvårdare, säljare och kunder ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Det är även viktigt att du har en fallenhet för administration, framför allt att du är duktig på att planera och vara noggrann. Den viktigaste egenskapen för att bli framgångsrik i positionen är att se affärsnyttan med att planera för arbetsteamet och snabbt/ effektivt ta kontroll över beställningar som kollegor och kunder gör.
Ansökan skickar du till tom.lynch@sesab.com senast 31 augusti
Urval sker löpande.
Har du frågor kontaktar du
VD Nikola Baric 040-680 69 51
HR Chef Tom Lynch 040-680 69 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


Gruppledare söks inom lokalvård.

Gruppledare söks inom lokalvård.

10 april 2024

Arbetsledare Malmö - Köpenhamn

Arbetsledare Malmö - Köpenhamn

2 maj 2024