OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Vill du vara med och bygga upp och forma en av Arrivas nya verksamheter?
Arriva kommer till sommaren 2020 att starta ett serviceföretag i egen regi. Det innebär att Arriva själva kommer att utföra arbetet med tvätt, sanering och underhåll av fordon på både buss och tågsidan. Servicebolaget kommer att drivas som ett eget bolag men vara en del av Arrivas verksamhet.
Inför uppstarten av serviceföretaget söker nu Arriva en arbetsledare.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare för station och hållplatsunderhåll är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbetsleda personal och vara på de olika arbetsplatserna då arbetet utförs för att kontrollera att rutiner följs och att utrustning fungerar.
Bland annat innebär dina arbetsuppgifter att:
• Vara operativ kontaktperson för personal och kund när Stations- och hållplatschef ej är på plats
• Vara operativt delaktig i underhållsarbetet när det behövs
• Genomföra kvalitetsmätningar
• Sammanställa rapporter till Stations- och Hållplatschef
• Säkerställa att arbetsfordon hålls i gott skick i samråd med Station och Hållplatschef
• Rapportera och administrera i våra stödsystem Summera, LandLord och SkadeDB
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är dagtid och du kommer också att vara schemalagd vissa helger. Anställningen startar i mitten av juli så du behöver vara tillgänglig då.
Vi erbjuder
Sjysta anställningsvillkor med kollektivavtal inom en stabil bransch. Du kommer ha möjlighet att vara med och forma och påverka vår nya verksamhet inom stations- och hållplatsunderhåll.
Hälsa och välmående är viktigt för oss. Därför erbjuder vi våra medarbetare friskvårdsbidrag och våra medarbetare har även rabatterade priser på utvalda träningskedjor.
Din bakgrund
Det är krav på att ha B-körkort. För att arbeta inom denna verksamhet finns tydliga hälsokrav kopplat till säkerhetstjänst. Därför är en del av rekryteringsprocessen en godkänd hälsoundersökning. Arbetet i sig kräver också en god fysik. Tjänsten är till viss del administrativ, därför ska din datavana vara god. Du behöver också kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift.
Du har gymnasial utbildning eller liknande. Meriterande är tidigare arbetsledarerfarenhet samt erfarenhet av städbranschen. Du ska ha varit yrkesverksam under ett par år. Har du TRI-utbildning Kat 25-35 (Tillsyningsman spårväg och järnväg) är det också meriterande. Annars kommer vi att utbilda dig.
Vi lägger en stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska ha goda ledaregenskaper med ett stort mått av personlig mognad, förmåga att arbeta självständigt samt en välutvecklad ansvarskänsla. Vidare har du en organisatorisk ådra och är noggrann samt stresstålig. Du behöver också vara bra på att samarbeta och hålla bra relationer med andra medarbetare och externa leverantörer och kunder.
På Arriva uppmuntrar vi mångfald och tillämpar positiv särbehandling vilket innebär att vi prioriterar kandidater av underrepresenterat kön vid likvärdiga meriter.
Ansökan
Är du intresserad? Sök redan nu. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För frågor kontakta Fastighetschef Mikael Åkesson, mikael.akesson2@arriva.se
Skicka din ansökan senast 6 maj.
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.