OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Swedfarm ägs av Storskogen, men vår historia går tillbaka till början av 40-talet. Verksamheten har idag sitt huvudkontor i Linghem utanför Linköping. Swedfarm säljer kycklingar, unghöns, utrustning och kompletta system för fjäderfä- och matfågelproduktion. Vi samarbetar med ledande leverantörer samt bistår med professionell rådgivning till kunder i branschen. Verksamheten är idag marknadsledande och den operativa verksamheten finns i Västra Götaland där de har egna avels- och uppfödningsstall samt kläckeri. I Linghem finns huvudkontoret, lager och försäljning.
På Swedfarm blir du en del av ett företag med stark yrkesstolthet där beslutsvägarna är korta och kontaktytorna många!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en arbetsledare till vårt kläckeri i Herrljunga trakten, där vi kläcker kycklingar för äggproduktion.
Vi är inne i en spännande fas och har moderniserat kläckeriet till en modern och högteknologisk verksamhet. Nu behöver vi förstärka teamet med en arbetsledare.
I rollen kommer du att jobba nära vår Hatchery manager och kommer att arbeta med daglig ledning och bemanning, kapacitetsplanering och kvalitetssäkring, även arbetsmiljö- och miljöarbete ingår. Du kommer även att vara back-up för vår Hatchery manager. Din viktigaste arbetsuppgift är att se till att det dagliga arbetet fungerar, det finns även en del administrativa uppgifter kring personal, kundkontakter och leveransdokumentation med mera.
Du kommer att ha många kontakter både internt, externt och kommer även att ingå i lokal styrgrupp tillsammans med andra nyckelfunktioner.
Arbetet är i huvudsak förlagt till vardagar, men beredskap kan komma att ingå.
Vi kan erbjuda en spännande roll i en framtidsbransch, där utveckling är i fokus. Brinner du för ett arbete där utmaningar är en del av vardagen, kvalitet är i fokus och där teknik, människor och djur förenas? Då kan detta vara ditt nästa jobb!
Din profil
För att lyckas i rollen ska du ha lätt för att skapa ögonblick och fatta snabba beslut. Du ska ha god administrativ förmåga och kunna kommunicera tydligt både i tal och skrift. Flexibel inställning är nödvändig, då ändringar kan ske med kort varsel. Då verksamheten kommer ha högteknologisk standard ska du ha stort tekniskt intresse. Du är lättlärd, nyfiken och har stort fokus på problemlösning. Kvalitet i arbetet är en självklarhet.
Du ska kunna motivera och leda en arbetsgrupp, skapa delaktighet och uppmuntra till initiativ och arbetsglädje. Du ska kunna skapa tydlig struktur i det dagliga arbetet för hela teamet.
Det är starkt meriterande med vana av arbetsledning i processmiljö.
Du ska ha minst gymnasiekompetens gärna med lämplig påbyggnad, alternativt 3-4 års erfarenhet av liknande arbeten inom exempelvis livsmedelsbranschen.
Körkort och tillgång till bil är krav.
Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska, både tal och skrift är krav.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson