OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av ett uppdrag där den ena dagen inte är den andra lik? Trivs du med att ha ett lärande förhållningssätt och att erbjuda utveckling för både arbetssökande och flera verksamheter?
Arbetsmarknads- och integrationsavdelningen (AMI) söker en arbetsledare med teamansvar för att både träna deltagare och att vara en teamledare för verksamhetens hela övergångsarbetsmarknad bestående av tvätteri-, lokalvård-, yttre service- och caféverksamhet. På sikt kan tjänsten innebära att vid vakans arbetsleda deltagare inom en specifik verksamhet.
AMI:s verksamheter används som en övergångsarbetsmarknad och som en del i arbetssökandes individuella planering för att utreda och konstatera arbetsutbud. AMI får uppdrag av myndigheter att erbjuda vissa arbetssökande arbetsträning och stöd för att hitta bästa vägen till ett eget lönearbete eller studier. De arbetssökande får stöd på AMI under en begränsad tid, vilket innebär en stor omsättning av arbetsträningsuppdrag per år.
Som arbetsledare på AMI ingår du i ett entusiastiskt team som sätter värde på arbetsglädje, mod, driv, samarbete och uthållighet som leder till organisatoriska resultat.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som arbetsledare ligger fokus på att kunna alla AMI:s verksamheter, både praktiskt och teoretiskt för att uppnå verksamhetens mål genom att utveckla deltagarnas individuella arbetsträning. Det innebär stora krav på praktiska färdigheter att framställa lättförståeligt material för deltagare. Vidare ha ansvar för verksamhetssystem, processtöd, resursplanering, viss kundkontakt, upprätta rutiner, ta fram kostnadsunderlag och ha ansvar för hälsoinriktade insatser utifrån deltagarnas behov, samt över tid arbetsleda deltagarna inom ett verksamhetsområde.
Ditt fokus behöver vara att omsätta uppdraget i praktisk träning med kvalité och utifrån arbetets basala krav där styrkt behov finns av individuell anpassning. Man måste med kort varsel ta viktiga beslut, hantera konflikter, löpande dokumentation i personakt och kunskap om evidens som bidrar till beteendeförändringar. Ytterligare fokus är deltagarnas individuella utveckling för att bli anställningsbar på den reguljära arbetsmarknaden.
KVALIFIKATIONER
Efterfrågade kompetenser:
• Gymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt arbetsledarutbildning.
• Du ska kunna omsätta information i praktiken och föreslå lösningar förenliga med verksamhetens uppdrag och mål.
• Du ska vara praktisk, noggrann och effektivt planera arbetsuppgifter.
• Du ska vara pedagogiskt lagd och ha ambitionen att deltagaren förstår och utvecklas.
• Du ska ha ett salutogent förhållningssätt.
• Du vårdar kundkontakter genom dialog.
• De behöver vara kreativ och hitta innovativa lösningar.
• Du behöver kontinuerligt bevaka forskning inom rehabilitering och kunna omsätta vissa delar i praktiken.
• B-körkort ett krav.
För att lyckas med ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ, ha styrkt självledarskap, helhetssyn på verksamheterna och målstyrningen för AMI, upprätthålla arbetets basala krav för att deltagare ska bli anställningsbara och outtröttligt bedriva och motivera till värdeskapande utveckling som gynnar målen för verksamheten.
Meriterande:
• Utbildning - Supported employment.
• MI - Motiverande intervju.
• BIP kartläggningsmodell och självskattningsverktyg.
• Dokumenterad erfarenhet av arbetsledande funktion.
Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här:
https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf administrativ chef Annika Hallberg
019-588130
Personalchef Malin Holm
019-588317
Personalhandläggare Anna Leiding
019588348