Arbetsledare till arbetsmarknadsenheten AME.

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


CENTRUM FÖR VUXENUTBILDNING, ARBETE OCH GYMNASIUM erbjuder ett samlat stöd för medborgarna i Ekerö kommun, riktat mot vägledning och studier inom vuxenutbildningen samt praktik och arbete inom arbetsmarknadsenheten/Jobbcenter. Gymnasieenheten ansvarar för administrationen kring allt som rör gymnasieskolan och eleverna där.
Vi som arbetar inom avdelningen är en avdelningschef, två administratörer, en rektor för vuxenutbildningen, tre studie- och yrkesvägledare, tre jobbcoacher, samt en arbetsledare. Vi arbetar med olika uppdrag och målgrupper men samverkar för att möta individens behov av stöd och hjälp. Totalt består avdelningen av 11 medarbetare.



Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Ekerö kommun söker en arbetsledare till arbetsmarknadsenheten, AME. Du är arbetsledare för personer i arbetsmarknadspolitiska åtgärder som utför skogs-, park- och trädgårdsuppgifter, fornminnesvård, halkbekämpning, flytt, vedklyvning, målning, snickeriarbete och dyl. AME består av en arbetsledare och runt 11 medarbetare. Du har direkt ansvar att arbetsleda ca 4–6 personer som arbetar med utemiljön i kommunen. Att administrera arbetsmarknadsinsatser som går via Arbetsförmedlingen ingår också i uppdraget.

Arbetsledning/instruktion av anvisade beträffande praktiskt arbete och
användning av maskiner och verktyg. Ansvara för att gällande skyddsföreskrifter följs. Transport av anvisade och material. I samråd med chef hantera social problematik inom gruppen.

I tjänsten ingår ansvar för driftbudgeten samt fakturahantering. Även lönehantering, ansvar för beslutsunderlag hos Arbetsförmedlingen samt rekvirering av statsbidrag för alla personer i åtgärd ingår.

Övriga arbetsuppgifter kan förekomma inom avdelningen periodvis.


Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget:


• Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete och arbetsledning.
• B körkort är ett krav.
• Meriterande om du har motorsågskort.

Intervjuer kan påbörjas under rekryteringsperioden.

Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun


Om Ekerö kommun


Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.


Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.


Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.


För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.


Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Arbetsledare kyrkogårdsförvaltningen

Arbetsledare kyrkogårdsförvaltningen

23 september 2022

Lagbas Grönyteskötsel

Lagbas Grönyteskötsel

23 september 2022

23 september 2022

Parkarbetare med samordningsansvar

Parkarbetare med samordningsansvar

23 september 2022