OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi nu en arbetsledare till Assistansteam1. Läs mer om företaget, rollen och processen nedan och skicka därefter in din ansökan när du känner att du hittat rätt.
Om Assistansteam1
Assistansteam1 är ett norrländskt företag som anordnar personlig assistans. Vi bygger vår verksamhet på våra ledord där gemenskap och delaktighet är grunden. Våra ledord är:
Närmare – Tryggare – Personligare
Vi verkar för korta beslutsvägar och hög servicenivå. Våra kunder skall i så stor utsträckning som möjligt kunna leva under så goda levnadsvillkor som möjligt. Målet är att alla skall få ökad livskvalité, trygghet i vardagen och en personligare assistans.
Vårt kontor finns i Boden, som är en gemensam mötesplats för både kunder och medarbetare. Vi hoppas att vi snart kan ses alla på plats. Det är viktigt för oss att skapa goda relationer med alla som tillhör vår verksamhet.
Vi är i en växande fas och söker därav nya stjärnor som vill vara med i utvecklingen av verksamheten.
Assitansteam1 är människor som jobbar för och med människor!
Klicka här för att läsa mer om oss!
Arbetsbeskrivning
Som arbetsledare har du ansvar över den operativa delen i verksamheten, det som rör kunden och dennes personal. Du kommer att leda, samordna, följa upp och utreda arbetet inom ditt område. Utifrån lagar och förordningar läggs strategiska planer, riktlinjer och rutiner som blir grunden i ditt och dina medarbetares arbete.
Inom personalfrågor kommer du att vara en del av kompetensförsörjningen, schemaläggning, ekonomi samt arbetsmiljö. Du ser till att kunden får högsta möjliga kvalité samt motiverar och engagerar medarbetarna. Du kommer att arbeta som assistent vid behov (ca 10%), för att skapa goda relationer med kunden samt för att få den största möjliga inblicken i den enskildes kundens behov.
Du ingår i ledningsgruppen, du är delaktig i strategiska beslut och i utveckligen inom verksamhet. Du kommer med nya idéer och vågar prova andra vägar. Vi arbetar tillsammans som ett team, där vi stöttar varandra i de olika arbetsuppgifterna, samtidigt som vi tar ansvar över våra egna områden.
Vi har en jourtelefon som är bemannad dygnet runt för våra kunder och medarbetares trygghet. Du bemannar den var fjärde-sjätte vecka.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom vård &omsorg, socionom, beteendevetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig för tjänsten. Tidigare har du arbetat inom vård och omsorg, äldre- eller socialomsorgen, sjukgymnastik eller dylikt. Det är meriterande om du arbetat inom personlig assistans. Du har dokumentationsvana och har arbetat med människan i fokus.
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med personalledning och känner dig trygg i din yrkesroll. Du brinner för att skapa en atmosfär där medarbetare och kunder trivs och utvecklas. Du är självständig, lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbete.
Som person är du modig, engagerad och drivs av att skapa goda relationer. Du har lätt för att kommunicera och uttrycka dig.
För att lyckas i tjänsten har du grundläggande kunskaper inom Officeprogrammet och är flytande i svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har ett intresse eller har tidigare arbetat med sociala medier och/eller hemsidor.
Kunskap inom de lagar och förordningar som styr arbetet inom LSS är meriterande.
Vi har kunder runtom Boden och Luleå, därav är B-körkort är ett krav. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras.
Vi lägger stor vikt på din personliga tillämplighet.
Vad erbjuder vi?
Vi är i en utvecklingsresa och vill gärna ha med dig på den!
Vi är ett företag som värnar om våra medarbetare och där du som anställd erbjuds regelbundna personalmöten, utbildningar, friskvårdsbidrag samt andra aktiviteter. Vi ser det viktig att skapa goda relationer till kund och medarbetare.
Ansökan
Har du erfarenhet inom vård & omsorg och vill du vara med på vår tillväxtresa? Är du engagerad i personalfrågor? Då tycker vi definitivt att du ska skicka in i din ansökan nedan.
Sista ansökningsdag är 16 januari men urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.
Anställningsform: Tillsvidare (provanställning kan tillämpas).
Arbetstid: Heltid & dagtid (kvällar och helger kan förekomma)
Lönevillkor: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar kollektivavtal.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Amanda Johansson, HR-partner på ByHart, på 079-103 90 00 eller amanda.johansson@byhart.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor