OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersund är den lilla storstaden med hög livskvalitet. Den fjällnära staden är det perfekta alternativet för dig som vill kombinera ett aktivt friluftsliv med ett utvecklande arbetsliv. Östersund har drygt 60 000 invånare och kommunen är med sina cirka 6 000 medarbetare länets största arbetsgivare. Utveckling av kommunen pågår i ett högt tempo med många stora och små stadsutvecklingsprojekt där nya stadsdelar, bostäder, service, kommunikationer, anläggningar och offentliga ytor planeras. En hållbar tillväxt är utgångspunkten i allt vårt arbete. Välkommen hit!
Avfall VA är en trivsam arbetsplats med 95 engagerade medarbetare som går en spännande framtid till mötes. Sektorn arbetar med både avfall och VA och ansvarar för drift, underhåll och utveckling av vattenverk, avloppsreningsverk, vatten- och avloppsledningsnät, avfallsanläggning, återvinningscentraler med mera. De närmsta åren kommer ett stort investeringsprogram att genomföras inom både VA och Avfallshanteringen.
Då vår medarbetare kommer att byta roll inom arbetsplatsen kommer vi att rekrytera hans efterträdare.
Är du den ledare vi söker?
Vill du utvecklas i din ledarroll?
Arbetsbeskrivning
I din roll är du underställd enhetschefen för Avfall Återvinning som har 26 medarbetare, vilket också inkluderar medarbetare inom insamlingen. Du kommer att ha det arbetsledande ansvaret för tretton av dessa medarbetare, de som har ansvar för insamling av avfall inom Östersunds kommun. I ansvaret ingår att planera för den dagliga driften, vilket bland annat handlar om schemaläggning för de nio fordonen som är i drift. Varje bil har sin givna rutt. Det sker viss rotation inom arbetsgruppen på de olika bilarna. Insamlingen sker dagtid 07.00-16.00.
Vem är du?
Vi söker dig som har någon form av teknisk utbildning, gärna inom fordonskunskap, utöver detta uppskattas också utbildning inom arbetsmiljö/säkerhet.
Du har haft någon form av arbetsledande roll, gärna med planering av ex personal, transporter/logistik, avfallshantering eller annan typ av produktion. Du har god vana av att dokumentera, ex ta hand om kundärenden och känner dig trygg i att arbeta med digitala system. Meriterande är att du arbetat med digital tömningsregistrering.
Som person är du trygg i din ledarroll, inlyssnande, beslutför, entusiasmerande och jobbar för att skapa en god "vi-känsla".
Du behöver B-körkort. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten via experis.se, där du laddar upp CV och personligt brev (i pdf-format). Om du har frågor om tjänsten/processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mail annakarin.bergqvist@se.experis.com eller på 070 - 377 20 63.
Sök gärna så snart som möjligt då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut.
Sista ansökningsdag: 24 mars - 20
Vi välkomnar din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef