Arbetsledare till Bredemads avfallsanläggning

Arbetsledare till Bredemads avfallsanläggning

Arbetsbeskrivning

Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett utåtriktat och ansvarsfullt arbete i en liten organisation med hög grad av självständighet. Rollen innebär att hantera frågor inom ett brett och skiftande område. Som arbetsledare kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet på avfallsanläggningen.

I rollen som arbetsledare kommer du ha verksamhetsansvar, personalansvar och budgetansvar för Bredemads avfallsanläggning. Du planerar, organiserar och prioriterar det dagliga arbetet på anläggningen samt följer upp och redovisar verksamhetens arbete. Att arbeta praktiskt kommer också vara en naturlig del i arbetsvardagen.

Du får ett brett kontaktnät med kunder, entreprenörer, transportörer med flera.
Du ska ha en drivkraft att utveckla verksamheten på anläggningen, tar initiativ för att uppnå resultat genom att leda, motivera och förse personal med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Administrationsvana är en förutsättning och ett krav då det är en del av det dagliga arbetet.

För att lyckas i arbetet krävs egenskaper som noggrannhet, initiativ- och samarbetsförmåga, ansvarsfull samt vara flexibel. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Det är ett ansvarsfullt och stimulerande arbete där kundbehovet står i centrum så det är viktigt att du är serviceinriktad.

Ett spännande och meningsfullt arbete där det du gör varje dag är betydelsefullt för alla våra kunder!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint miljöintresse med inriktning mot miljöverksamhet och logistik.
Din bakgrund kan variera, kanske har du erfarenhet från avfallsbranschen eller relevant roll från exempelvis energi, industri eller transport.

Som person är du positiv, tålmodig och initiativrik. Du tar självständigt ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbete och inser vikten av tydligt kundfokus. Som ledare trivs du med att coacha och motivera dina medarbetare och tillsammans utveckla rutiner och arbetssätt.

Det är meriterande om du arbetat med ISO 14001, Fintabs vågsystem Victoria samt har vana vid administration för såväl personal och ekonomisystem samt kemikaliehanteringssystemet EcoOnline då anläggningen hanterar mycket kemikalier.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och om du har dokumenterad erfarenhet av arbetsledning.

Det är ett krav att du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska, körkort B samt att du har grundläggande dataerfarenhet och är väl förtrogen med Officepaketet.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Oléhn
0372-78 93 35
Carina Sennerby
0372-78 93 00
Jan Bernhardsson
0372-78 93 41
Fackliga kontaktpersoner
0372-78 90 00
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Mariana Axelsson
0372-78 93 46
Maria Sjödin
0372-78 93 47
Per-Olov Almqvist
0372-78 93 02
Wiebke Harders
0372-78 93 16
Brandinspektör/personalansvarig Marcus Walldén
0372-78 91 73

Sammanfattning

Besöksadress

34183
None

Postadress

Olofsgatan 9
Ljungby, 34183

Liknande jobb


11 oktober 2024

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Teamleader Skiduthyrning - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

10 oktober 2024

Byggarbetsledare

9 oktober 2024