Arbetsledare till DB Schenker i Stockholm

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Vi söker nu en Arbetsledare till vårt distrikt i Lunda, Stockholm. Har du erfarenhet av ledande roll med personalansvar, ser vikten av gott ledarskap och drivs av att inspirera och motivera människor i din omgivning? Då kan detta vara tjänsten för dig!


Arbetsuppgifter:


* Leda och fördela arbetet utifrån arbetsmetoder, processer och rapporteringsrutiner
* Personalansvar med bla utvecklingssamtal, bemanning, kompetensutveckling, rehabsamtal.
* Utveckla samarbete med andra avdelningar och enheter.
* Följa upp fastställda mål kopplat till ekonomi, kvalitet och produktivitet.
* Åtgärda brister och avvikelser inom den egna enheten och rapportera till överordnad chef
* Tillämpa riktlinjer enligt Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM).
* Säkerställa att utrustningen för den fysiska godshanteringen sköts och underhålls enligt plan.
* Tjänsten innefattar kontorsarbete men även arbete i produktion.

Vi söker dig som:


* Har erfarenhet från ledande roll med personalansvar, gärna inom transport/logistik
* Har lätt för att motivera, inspirera och engagera människor i din omgivning
* Har goda kunskaper i MS Office samt har vana att arbeta i stödsystem
* Har förmåga att utrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska


För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa nya kontakter. Vi ser gärna att du är trygg och stabil i ditt ledarskap och har ett coachande förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och brinner för att motivera och inspirera medarbetare. Vidare ser vi gärna att du självgående, noggrann och trivs med en tydlig struktur.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Stockholm.
Omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jonsson, Avdelningschef avgående gods, via andreas.jonsson@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 7 juni. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 8 juni 2023

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024