OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
På Din Bil Gruppen jobbar vi med några av de starkaste varumärkena inom bilbranschen. Din Bil Gruppen är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi representerar märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche och Europcar på den svenska marknaden. Vi har drygt 60 olika anläggningar i regionerna Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna.
Din roll:
I rollen som arbetsledare är huvudansvaret att effektivt planera och fördela arbete för mekanikerna samt att leda, stödja, motivera och utveckla dem. Arbetsuppgifterna inkluderar daglig kommunikation med nybilssäljare via chatt, mejl och telefon. Dessutom ansvarar arbetsledaren för att kontrollera arbetsordrar genom olika produktionssteg, granska, korrigera och göra ändringar vid behov.
Andra ansvarsområden innefattar fakturahantering, uppföljning av reklamationer, skadebesiktning, tidsregistrering för mekanikerna, hantering av aktioner och garantier samt skapande av arbetsordrar. Arbetsledaren har också kontakter med externa leverantörer och påbyggare. Tillsammans med övriga arbetsledare är det arbetsledarens uppgift att utveckla och implementera pågående projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planera och fördela arbetet för mekanikerna. Leda, stötta, motivera och utveckla mekanikerna.
- Daglig kontakt med DinBils nybilssäljare via främst en chattfunktion men även mejl och telefon.
- Kontroll av arbetsorder efter dom olika produktionsstegen, granskning, rättning och ändringar.
- Fakturahantering, reklamationsuppföljning, skadebesiktning, tidsrättning för mekanikerna, hantera aktioner/garantier, skapande av arbetsorder.
- Kontakt med externa leverantörer och påbyggare. Tillsammans med övriga arbetsledare utveckla och implementera pågående projekt.
Omfattning: Heltid
Placering: Södertälje Hamn
Arbetstider: Måndag - torsdag 07:00-16:30, Fredag- 07:00-14:00. Arbetet utförs på plats på DinBils kontor.
Detta är en direktrekrytering till DinBil där rekryteringsprocessen sköts utav Clevry men du kommer att bli direktanställd till DinBil med inledande provanställning på 6 månader.
Din profil:
Vi söker dig som innehar en gymnasial utbildning samt 2-3 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll. Det är meriterande att ha genomgått ledarskapsutbildningar eller ha teknisk/fordonsutbildning. Du bör ha goda kunskaper i Office-programmen och vara van vid att arbeta i olika system. Erfarenhet av programmen Elsa, Etka, Automaster och Saga/2 är meriterande. Det är också ett krav att kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska i tal och skrift.
Förutom dessa krav och meriter värderas personliga egenskaper högt. Du förväntas vara lösningsfokuserad, ansvarstagande och besitta ledaregenskaper. Struktur och förmåga att trivas med utmaningar är viktigt, samtidigt som du bör vara drivande, initiativtagande och ödmjuk i ditt arbete.
Varför arbeta på DinBil:
Här på DinBil får du inte bara en arbetsplats, du blir en del av en fantastisk gemenskap. Vi tror på samarbete och öppen kommunikation. Vi arbetar tätt tillsammans över avdelningar och främjar en atmosfär av transparens och ärlighet.
Rekryteringsprocessen:
I denna rekryteringsprocess samarbetar DinBil med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry:
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)