OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetområde Miljö och teknik Arbetsplats och arbetsuppgifter Fastighetsenheten ansvarar för kommunens fastighetsinnehav och förvaltning av byggnadsbeståndet. Antalet bebyggda fastigheter uppgår till ca 80 st. Egna förvaltningsytor uppgår till ca 95.000 kvm. Fastighetsförvaltningen sker i egen organisation med ett 15-tal medarbetare. Enheten omsätter ca 90 Mkr. Arbetsuppgifter - ansvar för fastighetsskötsel och samordning av den löpande verksamheten. - arbetsledare för fastighetsgruppen. - ansvar för budget, uppföljning och utveckling av verksamheten. - medverka i enhetens ledningsgrupp mm. Kvalifikationer Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper samt förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Tydlighet, planeringsförmåga, teknisk kompetens samt ekonomiskt sinne är några viktiga kvalifikationer för arbetet. Vi tror vidare att du har lämplig teknisk utbildning, men också erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Erfarenhet av arbetsledning är dock ett krav. Då arbetet innebär mycket kontakter såväl internt som externt, krävs god förmåga att kommunicera och att upprätthålla goda relationer. Vi strävar efter en allsidig kompetens inom enheten, specialistkompetens av olika slag kan därför vara särskilt intressant för oss. Tjänsten kräver praktiskt kunnande och handlag, såväl som administrativ förmåga. Datorvana är en förutsättning, därtill är det meriterande med förmåga att utveckla datorstöd. Då det råder ojämn könsfördelning inom verksamheten ser vi gärna kvinnliga sökanden.