Arbetsledare till hotell Östjemten i Kälarne

Arbetsledare till hotell Östjemten i Kälarne

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Arbetet vid hotell Östjemten i Kälarne innebär att du tillsammans med övriga i arbetslaget tillagar mat och specialkost, salladsberedning, servering, städning av kök och matsal samt egenkontroll. Du kommer även att paketera och sköta utskick till olika kunder. Vi lagar och serverar ca 250 portioner varje (skol)dag till våra gäster inom skola, barn- och äldreomsorg. På helgerna servar vi äldreboendet Tallgläntan med ca 120 portioner. Östjemten har även en lunchservering öppet för allmänheten mån - fre mellan 10-13 samt en mindre hotellverksamhet med 7 rum/10 bäddar.
Förutom uppgifterna ovan så innebär tjänsten arbetsledning inom kök- och hotellverksamheten. Planera, beställa varor och strukturera upp verksamheten. Viss fakturahantering och vikarieanskaffning kommer också ingå.
Arbetstid: mån-fre inkl helgtjänstgöring

KVALIFIKATIONER
Du ska ha utbildning inom livsmedelshantering eller storkök.
Du ska erfarenhet av att ha jobbat som ledare/chef och ha erfarenhet från eget företagande gärna turismnäring och boendeanläggningar.

Du har god samarbetsförmåga, är ansvarsfull, lyhörd och serviceinriktad.
Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.

ÖVRIGT
Bifoga gärna CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
För att arbeta inom skola- och barnomsorgsenhetens verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från Belastningsregistret § 22 vid en ev anställning. Utdraget begär du själv hos Rikspolisstyrelsen i Kiruna. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.

Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Premises Project Coordinator

Premises Project Coordinator

20 december 2024

22 oktober 2024