OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten finns på fastighet- och serviceavdelningen inom samhällsbyggnadsförvaltningen.
Avdelningen ansvar för Kommunens fastigheter, kostenheten, lokalvård, bostadsanpassningar, bilpool och transportsamordning. I våra kök tillämpar vi uppvärmning, förbereder bikomponenter såsom råkost, potatis, ris, pasta mm och servering. Lokalvård utförs i kommunens skolor och förskolor.
Arbetsuppgifter
Du ska tillsammans med vår kostchef ansvara för kostenhetens operativa verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår att planera, organisera och samordna ekonomibiträdenas dagliga arbete, ansvara för sjuk & friskanmälan för både kost och lokalvården..
Du skall följa upp kvalité och resultat gentemot våra kunder, och vara kostchefen behjälplig vad gäller ekonomi, arbetsmiljö och personalfrågor. Praktiska köks- och lokalvårdsuppgifter ingår vid behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från kök och lokalvård samt erfarenhet av arbetsledning och kundkontakter. I tjänsten ingår planering och administration varför du bör ha administrativa kunskaper.
Du behöver vara flexibel, ha service- och ansvarskänsla för att kunna möta våra kunder och övriga som finns i verksamheten. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Eftersom du i din anställning kommer att arbeta inom skola/förskola kommer vi vid erbjudande om anställning att begära ett utdrag ur belastningsregistret.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid. Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön
Individuell lönesättning
Tillträde
Enligt överenskommelse
Fackliga företrädare
Kommunal 0970 - 818 000 vxl
Ansökan
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.