Arbetsledare till kyrkogårdsförvaltningen

Arbetsledare till kyrkogårdsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stockholms kyrkogårdsförvaltning är huvudman för begravningsverksamheten i Stockholm. Kyrkogårdsförvaltningen bedriver begravnings- och serviceverksamhet med högt ställda etiska krav och ansvarar för 11 begravningsplatser, 13 kapell och 2 krematorier med stora kulturhistoriska värden.

.



Välkommen till oss

Är du en stabil och engagerad arbetsledare? Just nu söker vi en arbetsledare till bokning och gravrättsavdelningen.

Boknings- och gravrättsavdelningen bedriver en kundorienterad verksamhet och ansvarar för bokningar av ceremonier, kremationer och gravsättningar. Inom avdelningen ligger också uppdraget att administrera förvaltningens gravbok, myndighetsutövning gällande gravrätt och frågor kring gravskötsel.

På avdelningen arbetar 16 administratörer och handläggare med administrativa arbetsuppgifter kopplat till bokningsuppdraget, myndighetsutövning och skötseladministration. Vår arbetsplats ligger i Palmfelt Center, i närheten av Globen och goda kommunikationer.

Sedan en tid tillbaka pågår ett utvecklingsarbete i syfte att se över våra handläggningsrutiner och arbetssätt. Vi har en målsättning att våra arbetssätt ska vara effektiva och korrekta samt tillgängliga i förhållande till de kundgrupper som vi dagligen arbetar med.

Vi erbjuder

Som medarbetare på kyrkogårdsförvaltningen erbjuds du introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Vi tillämpar flextid, sommar- och vinterarbetstid, erbjuder semesterväxling, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet.

Läs gärna mer här om vår verksamhet.

Din roll

Som arbetsledare ansvarar du för den dagliga arbetsledningen och finns tillgänglig för kollegorna på avdelningen. I arbetet ingår planering vid frånvaro och att säkerställa att det dagliga arbetet fungerar. Det innebär också att följa upp ärendeflöden och att tillsammans med avdelningschef planera för att säkerställa bemanning på kort och lång sikt utifrån de uppdrag som avdelningen har under verksamhetsåret.

Du deltar i avdelningens och förvaltningens utvecklingsarbete och arbetar proaktivt för ett gott samarbete inom avdelningen samt förvaltningens övriga avdelningar. I rollen ingår också handläggning och administration av de ärenden och administrativa uppdrag som avdelningen hanterar.

Din kompetens och erfarenhet

För att lyckas i rollen är du en stabil och kommunikativ arbetsledare som drivs av att sätta upp mål och uppnå goda resultat. Du är engagerad, självgående och har lätt för att prioritera och effektivisera ditt arbete. Du är van att samarbeta och skapa goda relationer. 

 Vi söker dig som har

eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
minst ett års arbetslivserfarenhet i en arbetsledande eller samordnande roll
kunskaper om förvaltningslagen samt lagen om offentlighet och sekretess
erfarenhet av att handlägga ärenden i offentlig förvaltning alternativt hantering av olika administrativa arbetsuppgifter som kan ses som likvärdiga.

Det är meriterande att om du har arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för rollen. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

I denna rekryteringsprocess kan urvalstester komma att användas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


BUSINESS SUPPORT TILL LELY CENTER

BUSINESS SUPPORT TILL LELY CENTER

27 september 2024

Automotive Project leader

24 september 2024

Tillståndsenheten söker en gruppledare till tillsynssektionen

Tillståndsenheten söker en gruppledare till tillsynssektionen

19 september 2024