OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.
På Lisebergs centrallager arbetar ett glatt gäng som ägnar sina dagar åt att göra sitt allra bästa för att leverera varor till vår skicklighetsspel, lyckohjul, butiker, restauranger och kiosker. Vi har en nära relation med säljenheterna i parken och en vilja att varje dag ge dem det lilla extra. Detta kräver ett stort engagemang av alla våra medarbetare.
Just nu är vi inne i en spännande resa där två lager ska bli ett. Vi satsar stort på logistiken inom Liseberg. Det är här det händer! Under 2021 implementerar vi ett nytt lagerhanteringssystem för hela lagerverksamheten och ändrar organisationsstrukturen. Inom Liseberg är vi specialister på det vi gör och du är en viktig del för att leverera en oförglömlig upplevelse till våra gäster då vi ger gästverksamheterna möjlighet att koncentera sig på det de gör bäst.
Arbetsuppgifter
Som en av våra drygt 150 arbetsledare på Liseberg är du en viktig medspelare.
Du arbetar nära den operativa verksamheten och ingår i lagerledningsgruppen som finns till stöd för områdeschefen i den dagliga verksamheten. Som Lisebergare är du en ambassadör utåt sett – och har du en arbetsledarroll blir du dessutom en tydlig arbetsgivarrepresentant som både påverkar och lever vårt varumärke. Som arbetsledare på lagret har du en spännande tjänst som både innebär en aktiv roll i den dagliga driften samtidigt som du arbetar analytiskt och långsiktigt med avrop och t.ex. introduktioner.
Du arbetar i driften med ditt team precis som på andra lager med in och utleveranser av gods, lossning, orderplock, packning av varor, inventering, städning och lättare underhåll av fordon och utrustning. Vi skiljer oss lite från andra lager genom att vi själva distribuerar ut varorna med våra fordon samt arbetar med möbleringar och andra flyttar ute i parken.
Du ansvarar för prognostisering, avrop, materialplanering samt löpande uppföljning av upphandlade varor. Du är en nyckelperson inom leveransflödet och arbetar tätt med leverantörer och beställande enheter i parken. Ditt ansvar som arbetsledare är att se till så att rätt produkter kommer i rätt tid till rätt plats och i rätt temperatur vilket är en utmaning då vi i dagsläget har över 170 leveranspunkter.
Leveransuppföljning på daglig basis ingår i arbetsuppgifterna likaså kontering och sakgranskning av fakturor. Arbetsledaren är särskilt delaktig i utveckling och framtagning av nya rutiner och flödesoptimering. Denna position innebär en aktiv roll för att utveckla lagrets verksamhet och dess medarbetare tillsammans med övriga i lagerledningsgruppen. Du är delaktig i säkerställandet av kvalitets- och servicenivån och värdeordens efterlevande. Andra arbetsuppgifter består av att beställa servicearbeten på våra inventarier samt säkerställa att verksamheten följer de regler och rutiner som finns gällande livsmedelssäkerhet.
Arbetsledaren deltar också i planeringsarbete runt inventering och ser till att inventeringsuppdrag utförs. I ditt uppdrag ingår internposthantering samt bokning av frakter med externa företag. Du är delaktig i rekryteringsarbetet och drivande i introduktion samt utbildning av medarbetare på arbetsplatsen. Du framför samtliga fordon på avdelningen både framåt och bakåt och i vissa fall även uppåt. Du hanterar sjukrapportering, ledigheter och byten av arbetspass i våra system för personalhantering och finner lösningar på bemanningsutmaningar som uppstår under drift.
Kvalifikationer
Du har ett strukturerat arbetssätt och kan bidra med rutiner som underlättar arbetssätt. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och stort intresse för digitala system samt kunskap om IT-system rörande lagerverksamhet. Dokumenterade erfarenheter av materialplanering och prognostisering är en förutsättning för tjänsten.
Du behärskar svenska och engelska på gymnasienivå och har god vana att framföra fordon med behörighet B-körkort. Du har god vana av att framföra Skjutstativtruck. Du har inga problem att arbeta på hög höjd samtidigt som det är ett plus i kanten om du rattat en höglyftande plocktruck i tidigare anställningar. Du är noggrann och arbetar för god kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och tvekar inte att hjälpa till där det behövs.
Då de beställande enheterna i parken förutsätter att vi levererar med högsta kvalitet är det extremt viktigt att du är noggrann och lyhörd, att du har en positiv inställning och ett brinnande engagemang för service. Du känner dig sporrad av att leda medarbetarna i ett företag med målsättningen ”Sveriges Bästa Arbetsplats”. Du skall ha öga för ordning och reda och förmedla det till medarbetarna.
Då två lager blir ett har vi de kommande åren en stor utmaning med att länka ihop de olika affärsområdenas varuflöden vilket kommer innebära mycket tänk utanför boxen. Du arbetar i en miljö där du förutsätts ta initiativ och ha ett lösningsorienterat driv. I denna roll bör du gilla kontrasten mellan arbetsledning och fysiskt arbete samtidigt som du arbetar i en digital miljö. ”Rätt produkt, rätt kvantitet, rätt tid, rätt plats, rätt temperatur” är vår målsättning och denna når vi tillsammans.
Villkor
Vi erbjuder en varierande och utmanande tillsvidaretjänst. Lön enligt Kommunals kollektivavtal. Önskar du få mer information om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Lagerchef Robert Walser Lindberg på telefon 031 – 766 72 33.