Arbetsledare till Lisebergs Centrallager

Arbetsbeskrivning

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.


Liseberg står just nu inför flera spännande projekt och stora investeringar. Ett nytt hotell söder om parken är i sin byggprocess och även en vattenpark är på gång att växa fram. Inom en snar framtid kommer Liseberg således att addera ytterligare verksamheter vilket innebär att organisationen kommer växa.



För att möta expanderingen står Liseberg samtidigt mitt i en digitaliseringsprocess. Flera system har det senaste året ersatts eller uppdaterats och i samband med det har nya arbetssätt fått ta form vilket gör Liseberg till en spännande organisation med massor av positiv energi och utvecklingsmöjligheter. Målsättningen är att skapa en robust organisation där tekniken skapar värde.



Inom Ekonomifunktionen hittar du Centrallagret som samordnar och optimerar de logistiska flödena till skicklighetsspelen, lyckohjulen, butikerna, restaurangerna och kioskerna i parken. Vi har en nära relation med Gästverksamheterna och en vilja att varje dag ge dem det lilla extra. Vi ansvarar för parallella flöden med samtidiga inleveranser och utleveranser till både Centrallagret och den 170 leveranspunkterna i parken. Avdelningen består av sex tillsvidareanställda och ett 30-tal säsongsmedarbetare som stärker upp då parken är öppen.



Arbetsuppgifter
Som en av våra drygt 150 arbetsledare på Liseberg är du en viktig medspelare.

Du arbetar nära den operativa verksamheten och ingår i lagerledningsgruppen som finns till stöd för lagerchefen i den dagliga verksamheten. Som Lisebergare är du en ambassadör utåt sett – och har du en arbetsledarroll blir du dessutom en tydlig arbetsgivarrepresentant som både påverkar och lever vårt varumärke. Som arbetsledare på lagret har du en spännande tjänst som både innebär en aktiv roll i den dagliga driften samtidigt som du arbetar långsiktigt med avrop, säsongsrekrytering och arbetsplatsintroduktioner.

Du arbetar i driften med ditt team precis som på andra lager med in och utleveranser av gods, lossning, orderplock, packning av varor, distribution, inventering, städning och lättare underhåll av fordon och utrustning. Du lägger upp distributionsslingor i parken och utbildar säsongana i hur man på ett säkert och effektivt sätt framför våra fordon.  

Du ansvarar för prognostisering, avrop, materialplanering samt löpande uppföljning av upphandlade varor hos tilldelade leverantörer. Du är en nyckelperson inom leveransflödet och arbetar tätt med leverantörer och beställande enheter i parken. Ditt ansvar som arbetsledare är att se till så att rätt produkter kommer i rätt tid till rätt plats och i rätt temperatur vilket är en utmaning i sig då vi i dagsläget har över 170 leveranspunkter.

Leveransuppföljning på daglig basis ingår i arbetsuppgifterna likaså kontering och sakgranskning av fakturor. Arbetsledaren är särskilt delaktig i utveckling och framtagning av nya rutiner och flödesoptimering. Denna position innebär en aktiv roll för att utveckla lagrets verksamhet och dess medarbetare tillsammans med övriga i lagerledningsgruppen. Du är delaktig i säkerställandet av kvalitets- och servicenivån och värdeordens efterlevande. Andra arbetsuppgifter består av att beställa servicearbeten på våra inventarier samt säkerställa att verksamheten följer de regler och rutiner som finns gällande livsmedelssäkerhet gällande arbetsmiljölagstiftning.

Arbetsledaren deltar också i planeringsarbete runt inventering och ser till att inventeringsuppdrag utförs. I ditt uppdrag ingår internposthantering samt bokning av frakter med externa företag. Du är delaktig i rekryteringsarbetet och drivande i introduktion samt utbildning av medarbetare på arbetsplatsen. Du framför samtliga fordon på avdelningen både framåt och bakåt och i vissa fall även uppåt. Du hanterar sjukrapportering, ledigheter och byten av arbetspass i våra system för personalhantering och finner lösningar på bemanningsutmaningar som uppstår under drift.

Kvalifikationer
Du har ett strukturerat arbetssätt och kan bidra med rutiner som underlättar arbetssätt. Du har utmärkta kunskaper inom Officepaketet och stort intresse för digitala system samt kunskap om IT-system rörande lagerverksamhet. Dokumenterade erfarenheter av avrop är en förutsättning för tjänsten. Vi tror att du i dina tidigare roller deltagit i rekryteringsarbetet inom lager eller distribution.

Du behärskar svenska och engelska på gymnasienivå. Du innehar minst körkortsbehörighet B för personbil och har stor körvana med släp, har du dessutom BE eller CE behörighet så är det meriterande. Det är viktigt att du med din erfarenhet kan omvandla dina kunskaper till att skapa rutiner och utbilda de säsonganställda inom säker körning. Utöver truckkörkort enligt TLP10 för A och B truckar så har du några års erfarenhet av att köra Skjutstativtruck. Du har inga problem att arbeta på hög höjd samtidigt som det är ett plus i kanten om du rattat en höglyftande plocktruck i tidigare anställningar. Du är noggrann och arbetar för god kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och tvekar inte att hjälpa till där det behövs.

Då de beställande enheterna i parken förutsätter att vi levererar med högsta kvalitet är det extremt viktigt att du är noggrann och lyhörd, att du har en positiv inställning och ett brinnande engagemang för service. Du känner dig sporrad av att leda medarbetarna i ett företag med målsättningen ”Sveriges Bästa Arbetsplats”. Du skall ha öga för ordning och reda och förmedla det till medarbetarna.

Du arbetar i en miljö där du förutsätts ta initiativ och ha ett lösningsorienterat driv. I denna roll bör du gilla kontrasten mellan arbetsledning och fysiskt arbete samtidigt som du arbetar i en digital miljö. ”Rätt produkt, rätt kvantitet, rätt tid, rätt plats, rätt temperatur” är vår målsättning och denna når vi tillsammans.

Villkor
Vi erbjuder en varierande och utmanande tillsvidaretjänst. Lön enligt Kommunals kollektivavtal. Önskar du få mer information om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Lagerchef Robert Walser Lindberg på telefon 031 – 766 72 33. Vi rekryterar löpande till tjänsten, sista ansökningsdag är den 17 april.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Liseberg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


Lageransvarig Triumfglass

Lageransvarig Triumfglass

12 december 2024

12 december 2024