OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en engagerad ledare inom lagerlogistik som agerar och visar vägen? Vill du vara med på en spännande resa och bygga upp team och lagerverksamhet av toppklass? Till Logents nya verksamhet vid Logistikcenter/lager i Götene för Semper söker vi en resultatorienterad ledare med förmåga skapa arbetsglädje och effektiva processer!
Till Logents söker vi nu två Arbetsledare med tidigare erfarenhet av lagerlogistik. Du kommer att leda och coacha ditt team på cirka 15 - 20 personer och ansvara för att den dagliga produktionen når goda resultat enligt uppsatta mål.
Du kommer att få delta i uppbyggnaden av lagerverksamheten, tillsammans med Site Manager och den andra arbetsledaren planerar ni framdriften, tar fram rutiner och processer enligt 5S och Lean och löser problem som uppstår i verksamheten. En viktig del i arbetet är ledarskapet, att ha fokus på teamwork och bygga engagemang och arbetsglädje.
Arbetsuppgifter:
• Leda och fördela arbetet i ditt team samt i samverkan med andra arbetsledaren
• Agera förebyggande för att minimera produktionsstörningar och hitta effektiva lösningar
• Följa upp nyckeltal, gemensamma aktiviteter och rapportera
• Fullt personalansvar, exempelvis gällande introduktion, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och bemanning
• Genomföra gruppmöte enligt uppsatta rutiner
• Driva förbättringsåtgärder
• Assistera Site Manager med att planera det dagliga och långsiktiga arbetet; kostnader, tidsåtgång och schemaläggning
Som Arbetsledare rapporterar du till Site Manager, tjänsten är på heltid måndag till fredag.
Din profil
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av en liknande roll med personalansvar i en lagerverksamhet. Du har erfarenhet av att arbeta i något WMS-system och grundläggande kunskaper i ekonomi och nyckeltalsstyrning. Du uttrycker dig väl både på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har du erfarenhet av 5S och att driva strukturerat förbättringsarbete enligt Lean är det meriterande.
Du är en närvarande, kommunikativ och coachande ledare. Du är målmedveten, tydlig och strävar alltid efter att skapa rätt förutsättningar för personalen att lyckas i arbetet. Du följer upp resultat och motiveras av att driva förändringsarbete och olika typer av projekt för att effektivisera och bidra till att uppsatta mål nås. Som person är du relationsskapande och utvecklingsinriktad och trivs i en roll med många kontakter och samarbete med andra. Du har ett stort engagemang och motiveras av att utveckla dig själv, din grupp och den verksamheten du ansvarar för.
Intresserad av tjänsten?
För dig som är nyfiken och utvecklingsinriktad kommer rollen som Arbetsledare vara både utmanande och rolig. Sök tjänsten och ta chansen att få vara med och bygga en lagerlogistikverksamhet av yppersta toppklass!
Urvalsarbetet kommer att ske löpande under processen så vänta inte med att skicka in din ansökan och CV via annonsen, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot din ansökan via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på 070-722 77 59 eller marie-louise.baath@logent.se
Välkommen att söka tjänsten!
Om Logent
Logent är ett Logistik- och Bemanningsföretag med verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer. Logent Lager är ett affärsområde som erbjuder drift och utveckling av logistik inom lager och distribution genom outsourcing eller insourcing. Vi erbjuder kompletta lagerlösningar med mervärdestjänster som ger våra kunder kostnadsfördelar vid drift av hela eller delar av logistiken. Läs mer på www.logent.se