OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Enheten för lokalvård består av 90 medarbetare som tillsammans städar kommunens fastigheter inom skola, förskola men också bibliotek, kontorslokaler, idrottsanläggningar med mera.
Målet för lokalvården är att alla ska kunna vistas i lokalerna och må bra. Vi arbetar för att använda hållbara arbetsmetoder ur såväl miljö och ergonomiska som ekonomiska perspektiv.
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare ansvarar du under enhetschefen för planering, samordning och utveckling av ett geografiskt område med cirka 20 medarbetare.
Du har ett verksamhets- och personalansvar för gruppen vilket innebär att du:
- planerar och genomför utvecklings- och lönesamtal med medarbetarna
- håller i arbetsplatsträffar
- tillsätter vikarier och beslutar om semestrar och annan ledighet
- har viss budgetuppföljning
- har kontakter med kunder
Kvalifikationer
Du har flerårig dokumenterad erfarenhet i en arbetsledande funktion och har arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet. Du trivs med att leda i en föränderlig miljö och med att utveckla arbetsprocesser. Du har ett gediget intresse för lokalvård för att på bästa sätt kunna leda och motivera samt skapa en vi-känsla och engagemang hos medarbetarna. Självklart talar och skriver du svenska obehindrat. Det är meriterande om du har relevant utbildning inom städyrket, SRY eller liknande. Vi förutsätter att du har goda datorkunskaper. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du har tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan
http://inspiration.ornskoldsvik.se/
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.