OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Ocab är ett rikstäckande sanerings- och avfuktningsföretag som finns på ett 50-tal orter över hela landet. Idag består Ocab av 15 lokala företag i en gemensam koncern. Våra kunder finns i hela Sverige inom försäkringsbolag, fastighetsbolag, FM-bolag, industri, bostadsrättsföreningar och privatpersoner. Vi räddar ekonomiska värden och tid vid skador orsakade av framförallt brand och vatten och erbjuder tjänster vid utredningar, underhåll och sanering av fastigheter och industri.
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som arbetsledare inom sanering kommer du att ha personalansvar för ett team sanitetstekniker. Du kommer, tillsammans med två andra arbetsledare, leda det dagliga arbetet och ansvara för bemanningsplanering av saneringsuppdrag efter bland annat bränder och vattenskador. Du kommer också att ansvara för skapande av besiktningsprotokoll inför nya saneringsuppdrag samt utföra uppföljningar under pågående uppdrag. Vidare ansvarar du för vidareutveckling av ett serviceinriktat team som trivs på jobbet.
Utöver detta kommer du att ha en tät dialog med Ocabs kunder, exempel på kunder kan vara försäkringsbolag, fastighetsbolag och privatpersoner. Du kommer även att ansvara för dokumentation inför påbörjade uppdrag samt sammanställning av fakturaunderlag och fakturering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Dokumentation
- Arbetsfördelning och personalhantering
- Kundkontakt
- Bemanningsplanering
- Fakturering
Du rapporterar till avdelningschefen och utgår från deras kontor i Malmö.
Din profil:
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet från städ, sanering, bygg- eller försäkringsbranschen. Du är en effektiv och noggrann administratör och har god datavana samt har lätt för att sätta dig in i nya system.
Då du vid vissa tillfällen kan komma att behöva stötta teamet med praktiskt saneringsarbete ser vi gärna att du är en person som inte är rädd för att ta i när det behövs och har lätt för att omprioritera bland arbetsuppgifter vid behov.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort.
Har du erfarenhet av personalansvar är detta meriterande men inget krav. Det viktiga är att du har rätt personlighetsegenskaper för att kunna leda ett team.
Som person är du kommunikativ, social och lyhörd. Du har lätt för att samarbeta med olika personer och har en mycket god förmåga att påverka och motivera andra i din närhet. Du har förmågan att agera lugnt och rationellt och god prioriteringsförmåga. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och beskriver dig som noggrann.
Om detta stämmer in på dig kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90.
Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)