OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsenhetens (AME) verksamhet omfattar arbetsmarknad och integration. Målet med verksamheten är att bidra till att få fler personer till egen långsiktig försörjning genom olika arbetsmarknadsinsatser samt integrationsarbete. Vi samverkar med Vuxnas lärande, Arbetsförmedlingen, ekonomiskt bistånd, grund- och gymnasieskolan, kommunens övriga förvaltningar och bolag samt föreningar och näringslivet m.fl.
De praktiska verksamheterna på AME är kommunala arbetsmarknadsinsatser som bedriver ett antal varierande arbeten såsom repro, snickeri, naturvård, textil, café, butik, verkstad, städ, transport, Fritidsbank m.fl.
På enheten arbetar 25 medarbetare.
Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet handleder du personer som med en personlig handlingsplan siktar mot arbete eller studier. Som arbetsledare ansvarar du också för planering, inköp, prissättning, marknadsföring, kundkontakter, produktion, försäljning och leverans av grafiska produkter. Du leder arbetet enligt kommunens mål och riktlinjer och ser till att gällande lagar och avtal följs.
Du kommer att ansvara för reproavdelningen där deltagarna arbetar med att tillverka affischer, broschyrer, foldrar, visitkort, storformat, boktryck, skyltar och textiltryck m.m.
Du kommer att leda deltagare i sina dagliga arbetsuppgifter och stötta dem i vägledande samtal. Du gör också kontinuerliga uppföljningar med deltagare tillsammans med konsulent.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som arbetsledare krävs goda ledaregenskaper och en hög grad av ansvarskänsla. Vi ser att du som söker har erfarenhet av arbete inom tryckeri/repro.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du som söker har en hög grad av social kompetens, självständighet och initiativförmåga. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och kommunikativa färdigheter. Du är engagerad och mån om att stötta deltagarna i deras utveckling.
Tjänsten kräver erfarenhet av att arbeta stödjande, med coaching, vägledning eller handledning. Vi ser gärna att du har kunskaper i samtalsmetodik, lösningsfokuserat arbetssätt, MI eller i KBT. Kunskap i arbetsmarknadsfrågor och erfarenhet av arbetsmarknadsinriktad verksamhet är meriterande.
Du är en van användare av Officepaketet och Adobes programvaror för bildbehandling, layout och grafik. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning
Provanställning kan komma att tillämpas
Ansökan
Ansök senast 2023-02-12.
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Biträdande enhetschef, Anette Häggqvist, 0224-74 98 25, anette.haggqvist@sala.se
Fackliga kontaktpersoner:
Vision, Marlene Jansson, 0224-74 98 24, marlene.jansson@sala.se
Om Sala kommun
Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör.
Läs mer om Sala på www.sala.se.