OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Emmaus Stockholm är en idéburen organisation som bidrar till en mer hållbar och rättvis värld genom att främja återanvändning, social integration och att bedriva utvecklingsprojekt och informationsarbete. Vår verksamhet bygger på gåvor från allmänheten och överskottet från vår second hand-försäljning går uteslutande till organisationens ändamål.
Våra second hand-butiker är en viktig del i vårt arbete med klimatnytta och social integration. Vårt mål är att Emmaus Stockholms butiker ska vara några av Stockholmarnas mest självklara alternativ till nyproducerat och att butikerna som sociala företag även är givande och schyssta arbetsplatser för människor som behöver arbetsträning för att närma sig den öppna arbetsmarknaden.
Till vår största butik vid Slussen söker vi nu en arbetsledare som kan hjälpa butikschefen att leda, fördela och följa upp det dagliga operativa arbetet både för anställd personal och för personer i arbetsträning.
Om dig
Du har erfarenhet från detaljhandel, gärna inom stordrift med intensiva varuflöden. Du har lärt dig hur man skapar en säljande butik med engagerade och motiverade medarbetare. Du är kunnig, strukturerad och stresstålig i din roll. Du trivs med att hålla ett högt tempo i ditt arbete, du är problemlösningsorienterad och flexibel. Du har erfarenhet av visual merchandising och du vet hur man optimerar varuflödet i en butik. Kunskaper från att ha arbetat med olika nyckeltal är en merit.
Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. I din roll som arbetsledare kan du ställa krav och klargöra förväntningar. Du är intresserad av människor och av att skapa goda samarbeten, och du har ett genuint intresse för att hjälpa människor att växa. Du delar vår vision om bättre integration och en inkluderande arbetsmarknad.
Om rollen och ansvaret
Du har ett operativt ansvar för den dagliga driften av butiken under ledning av butikschefen, som du rapporterar till. På butiksgolvet är du arbetsledare för vår personal i arbetsträning.
Butikens visual merchandising ingår i ditt ansvar, i samråd med butikschefen. Du leder personal i arbetsträning till att skapa en snygg och säljande butik där varorna är exponerade på ett tilltalande sätt och där kunden står i fokus.
När butikschefen är frånvarande ansvarar du för bemanning och drift av butiken.
Anställningsvillkor
Tjänsten är i grunden butikssäljare och ansvaret som arbetsledare genererar ett lönetillägg.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning med tillträde snarast. Anställningen omfattas av kollektivavtal med Handels.
Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-07-31. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan skickas till: rekrytering@emmausstockholm.se
Ange referens: Arbetsledare butik
Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att Emmaus Stockholm behandlar dina personuppgifter och ansökningshandlingar till dess att rekryteringen är avslutad.
Frågor om tjänsten besvaras av Sophie Fåhraeus, försäljningschef, 073-6734522