OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Urbaser är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.
Har du en ledarbakgrund och drivs av att motivera andra? Är du en administrativ klippa som trivs i en bred roll med mycket ansvar? Då kan det vara dig vi söker!
Urbaser är stolta insamlare av avfall, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation som är präglad av framåtanda och öppenhet.
Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!
Om jobbet
Från och med årsskiftet 2023/2024 ansvarar Urbaser för avfallsinsamlingen i Hudiksvalls kommun. Till depån i Hudiksvall söker vi nu en engagerad och självgående arbetsledare som kommer att ha det huvudsakliga ansvaret för planeringen av driften. Det innebär att du leder och fördelar arbetet för de miljöarbetare och fordon som verkar i driften, och säkerställer att arbetet drivs i enlighet med företagets rutiner och vår uppdragsgivares krav. Du rapporterar till, och har ett tätt samarbete med, produktionschefen som ansvarar för avdelningen.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Administration i Urbasers och uppdragsgivarens verksamhetssystem.
- Hantering av inkomna reklamationer.
- Kontakter med uppdragsgivare och med kunder.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.
- Arbetsmiljöärenden.
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
- Som ledare har förmåga att motivera och entusiasmera andra.
- Är tydlig i din kommunikation.
- Har mycket god administrativ förmåga.
- Är relationsskapande och serviceinriktad med förståelse för entreprenadverksamhet.
- Har hög arbetskapacitet och god problemlösningsförmåga.
Vi tror att du har minst två års erfarenhet i ledande ställning från transport- eller avfallsbranschen. Du har god datorvana och tycker om att arbeta med administrativa uppgifter. Du har dessutom goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Har du ett intresse för och kunskap om tunga fordon är det en stor merit, likaså om du har C-körkort. Vi sätter emellertid också ett stort värde vid dina personliga egenskaper i samband med rekryteringen.
Övrigt om tjänsten
Start: I mitten av november 2023.
Omfattning och anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Låter det här som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Då vi är övervägande män på avdelning ser vi gärna kvinnliga sökanden. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare