OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.
Har du några års ledarskapserfarenhet från avfalls- eller transportbranschen och drivs av att motivera och engagera andra? Är du en administrativ klippa som trivs i en bred, omväxlande roll med stort eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker!
Urbaser är stolta insamlare av avfall, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss!
Om jobbet
Från vår depå i Vällsta, Upplands Väsby, ansvarar vi för avfallsinsamlingen i Sollentuna kommun, med Sollentuna Energi och Miljö som uppdragsgivare och samarbetspartner.
Nu behöver vi nu förstärka avdelningen med en driven och självgående arbetsledare som kommer att ha det huvudsakliga ansvaret över planering och organisering av den operativa verksamheten kopplat till uppdraget. Det innebär att du leder och fördelar arbetet för de miljöarbetare och de fordon som verkar i driften. Du följer också upp och säkerställer att arbetet drivs i enlighet med avdelningens och uppdragsgivarens mål. Vidare arbetar du övergripande aktivt för att förbättra rutiner och samarbete mellan oss och uppdragsgivaren.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Administration i Urbasers och uppdragsgivarens system (BOTEK och BFUS).
- Hantering av reklamationer.
- Kontakter med uppdragsgivare och med kunder.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.
- Hantering och uppföljning av arbetsmiljöärenden.
- Personalansvar för ca 10 miljöarbetare/chaufförer.
Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du:
- Som ledare har förmåga att motivera och entusiasmera andra.
- Är tydlig i din kommunikation.
- Har mycket goda administrativa färdigheter samt datorvana.
- Är relationsskapande och serviceinriktad med förståelse för entreprenadverksamhet.
- Har hög arbetskapacitet och god problemlösningsförmåga.
Du har omkring tre års erfarenhet som ledare inom transport- eller avfallsbranschen. Har du tidigare erfarenhet av digital avvikelsehantering är detta meriterande. Har du intresse av, och kunskap om, tunga fordon är även det en stor merit – likaså om du har C-kort. Vi sätter dock ännu större värde vid dina personliga egenskaper i samband med denna rekrytering.
Övrigt om tjänsten
Start: Omgående.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare