OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABF Vux kompetensutvecklar vuxna och bygger broar in i arbetslivet. Målet är att vår verksamhet ska leda till jobb eller fortsatta studier för våra deltagare och studerande. Vi bedriver utbildningsverksamhet inom sfi, grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt YH. Inom ABF Jobb, en del av ABF Vux, erbjuder vi jobbcoachning inom ramen för TSL. Vår huvudsakliga verksamhet bedrivs i Göteborg och Jönköping, men vi finns även på flera andra orter i Västsverige, Värmland, Skåne och Halland.
Vi söker en engagerad Arbetsledare till vår administrativa enhet
Vill du leda och utveckla vår utbildningsadministration? Trivs du med varierande arbetsuppgifter som du tillsammans med ett kompetent team utför för att administration och kundservice kring våra utbildningar genomförs på ett väl fungerande sätt? Vill du vara en del i vår verksamhet och göra skillnad för alla som studerar hos oss? Sök då tjänsten hos oss!
Arbetsuppgifter:
Arbetsleda våra administrativa enheter i Göteborg samt sammankalla och samarbeta med verksamhetschefer/utbildningsledare/övriga orter i administrativa frågor som bedöms skapa mervärde/synergier för företaget Ansvara för att vår elevservice uppfattas som mycket hög av våra blivande/antagna elever samt uppdragsgivare Kvalitetssäkra arbetsrutiner och processer så att det administrativa arbetet utförs i enlighet med de ramar som fastställs av våra uppdragsgivare samt rådande styrdokument Driva administrativt utvecklingsarbete i syfte att underlätta för lärare att ägna mer av sin tid åt undervisning Ansvara för att anpassa bemanningen av våra enheter utifrån givna resurser Fördela arbetet med att lösa elevers schemakrockar Ta fram statistik från elevsystem, exempelvis Alvis, kring beläggning, avbrott, EP och betyg till verksamhetsledningen Rapportera nödvändig information till SCB, CSN och andra myndigheter Ansvara för att driva arbetet kring uppfyllelse av nyckeltal och mål, ex vis att minska andelen elever som ej påbörjar sin utbildning, EP.
Formell kompetens
Vi söker dig med högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning inom administration eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Officepaketet/andra vanligt förekommande program samt intresse av att driva digital utveckling och goda kunskaper inom elevadministrativa system, såsom ex vis Alvis, Novaschem etc. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från en roll med administrativt arbete, företrädesvis inom skolsektorn. Vi ser gärna att du har erfarenhet från utvecklingsarbete och organisationer under förändring samt erfarenhet av idéburen verksamhet i kombination med ett aktiebolags förutsättningar. Ekonomisk utbildning är meriterande.
Personlig kompetens
Som person är du ansvarstagande och initiativtagande. Då du kommer att ha såväl interna som externa kontakter är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och har en professionell inställning med hög servicenivå. Du är resultatorienterad, noggrann och strukturerad samt har ett flexibelt förhållningssätt.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett genuint intresse för människor från olika kulturer och en vilja att utveckla människor genom ett inkluderande arbetssätt. Du delar vår värdegrund om människors lika värde och rätt till kunskap.
Anställning
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen/ Tjänsteförbunden och fackförbunden LR, LF, Vision och Kommunal.
Kontaktperson
Information lämnas av VD Marie Rydne: marie.rydne@abf.se, 070-938 44 41 (semester 10-19/4).
Fackliga representanter:
LR: Michaela Barck, michaela.barck@abf.se eller tel. (vx). 031-333 20 60
Vision: Peter Bäckman, peter.backman@abf.se, 073-098 64 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt, dock senast 2017-04-25.
Till rekryteringsföretag och annonsförsäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla förfrågningar från annonsförsäljare och rekryteringsföretag i denna rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Nyberg, uppdragsledare
070-164 42 18
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (växel)
Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland
031-333 20 60 (vx)
verksamhetschef Bia Håkansson-Michalski
0703-12 00 45
Hanna Hägerland, LR
031-333 20 60 (vx)
MIchaela Zankl
Tel. 0733-28 70 33
Michaela Zankl
073-328 70 33
Michaela Zankl, verksamhetschef
073-328 70 33
Sandra Nyberg, uppdragsledare
0701-64 42 18